Lingo

Nu ik steeds meer schrijf word ik ook beter geletterd en dat is dé reden geweest waarom een familielid mij heeft opgegeven om mee te spelen met het tv spelletje Lingo.

Velen van u zullen de HHH nu live kunnen aanschouwen!

Hoewel de kans erin zit dat deze uitzending geannuleerd gaat worden.

De reden daarvan is dat Lucille Werner de presentatrice en J. P. die nooit in beeld komt vanwege zijn hoge gnoom gehalte, constant de slappe lach hadden tijdens het tv debuut van de HHH.

Wij deden mee met het zes letter spel ‘omdat wij niet tot zeven konden tellen’, was mijn eerste inkoppertje tegen Lucille op de vraag, wat onze hobby’s waren.

De toon was daarna meteen gezet en als ik klaag waarom wij de even ballen kregen i.p.v. de oneven, is zij de kluts ‘even en oneven’ even kwijt.

“Ik speelde vroeger altijd in de oneven ballenbak”, riep ik nog verontwaardig uit voordat het spel begon.

Om mijn bezwaar tegemoet te komen mochten wij beginnen, zodoende hadden wij de eerste klap al uitgedeeld aan de tegenstanders.

Trouwens, die hadden geen schijn van kans tegen ons omdat wij ze totaal van de wijs brachten met onze nimmer gehoorde woorden die wij steeds riepen.

Een voorbeeld, wij krijgen aan het begin de letter U te zien, dus schakel ik meteen over naar het overbekende scrabblewoord bij ons thuis, “UT” en maak daar meteen het zesletterwoord  “UTUTUT” van!

“J.P. afgekeurd”, vraagt Lucille aan haar hulp?

“Zeker”, roept deze.

Waarop de Hulk ingrijpt en zegt, “UT, is hetgeen wat een koe uit zijn hol schud”!

Nou, toen werd het helemaal stil in de studio.

Het was net alsof er één minuut stilte voor iemand was en wij Hulken keken verbaasd in het rond.

Daarna bulderde iedereen van het lachen.

J.P. kwam weer als eerste bij zijn positieven en riep, “Dat is enkel UT, maar dan is UTUTUT toch niet goed?

“Oh nee”, repliceerde de Hulk hem, “heb jij weleens een koe zien schijten”?

“Dat gaat nooit als een enkele UT, maar als je goed kijkt, UT, UT, UT!

En om het helemaal duidelijk te maken pak ik drie ballen uit de bak, sprong op onze desk, ging gebukt staan en riep bij elke bal die ik vanaf mijn kont liet vallen, “UT”.

Nou, wat er toen gebeurde houdt je werkelijk niet voor mogelijk, Lucille trok bijkant een Lingotas over haar hoofd heen en je zag dat ding de hele tijd heen en weer schudden.

Kromgebogen van het lachen wijs ik daarop en roep, “kijk, een Lucille Lingo boerka”!

Afijn, wij halen de finale en weten daar één goed woord te scoren omdat ik keizenuwachtig werd.

“Nummer 23”, roept Lucille, “nummer 23”, herhaalt zij nog eens  ten overvloede, “jullie hebben maar één kans”.

“Gloeiende, gloeiende, mens houdt toch je ….., HHH barst van de spanning”.

“Doe jij het maar”, roep ik met overslaande stem tegen de andere Hulk.

Oooooooohhhhhhhwwwwww, zooooooooo spannend!

Hij pakt……………………………………. de zilveren bal en wij zijn zo blij dat wij de Hulkendans doen, dat is een soort polonaise.

Mocht deze uitzending alsnog worden uitgezonden dan zal ik u daar t.z.t. over berichten.

 

18 thoughts on “Lingo

  1. DIT WAS EEN OUD LOG, ZOALS ER MEERDERE ZULLEN VOLGEN I.V.M. TIJDGEBREK.

    NIMMER HEEFT DE UITZENDING PLAATS GEVONDEN.
    ZOALS MEERDERE UITZENDINGEN DIE ZOGEZEGD MISLUKT ZIJN
    WANT HET IS ER NET EEN BEDRIJF, WAT NIET GOED IS WORD ER UIT GEKIEPERD!

Geef een reactie

