Giga pensioen

 

Gistermiddag laat viel hij op de deurmat.

Hoera, mijn pensioenoverzicht.

Met trillende vingers scheurde ik in grote spanning de enveloppe open.

Mijn pensioen is afgesloten bij een fonds die vroeger zo´n mannetje op een eiland had gepland en die zich nergens meer zorgen over hoefde te maken. Cees Brusse heette hij dacht ik?

Tegenwoordig zie je op tv een wat jongere uitgave van hem, die zich zelfs niet eens meer scheert! Maar heel relaxt op een zeilboot vertoefd.

Dus ik kan je garanderen dat mijn pensioen hartstikke goed is!

En dat bleek ook wel wanneer ik las dat ik na mijn pensioendatum, 2 euro per jaar ga vangen.

Bruto wel te verstaan!

Mocht ik nu komen te overlijden ontvangt Hulkinnetje, zolang zij leeft, ook  jaarlijks 2 euro.

Dat dan weer wel!

35 reacties op “Giga pensioen

  1. Je mag jezelf gelukkig prijzen met dit fenomenale bedrag. Ik heb mijn pensioenoverzicht nog niet, maar weet wel dat ik straks moet inleveren. Mede dankzij een graai in mijn pensioenfonds door de overheid jaren geleden.

    • Ik hoop op een foutje, want vorig jaar kreeg ik toch iets heel anders te lezen.
      Als ik dat bedrag krijg moet ik vermoedelijk 144 jaar oud worden?

  2. Dat is mooi 1 ijsje per maand, dat zie ik wel zitten. Jammer dat er dan geen poen meer over is voor de slagroom. Ik krijg hetzelfde zag ik gisteren. Had jij ook drie enveloppen gekregen? Ik had er graag een extra gehad, konden we hier kwartetten hahaha.

    Maareuh, die jongere versie met dat bootje mag hier wel eens langskomen. Vind ik wel een lekker hapje. Moet ie zijn boot thuislaten. Staat zo rommelig voor de deur.

  3. Spekkoper!
    Wat een geluk dat je het ultieme schaatsboek uitgebracht hebt. Daar verdien je vast karrenvrachten euro’s mee. Wat koop je vandaag de dag nog voor 2 euro. Een hema-worst, een heel bruin gesneden, sokken (in de uitverkoop), een pak servetten of kerstballen in de uitverkoop.

    • Ik moet de eerste nationale schrijver/schrijfster
      nog tegenkomen die rijk zijn geworden van een boek ;-)
      Kan je dat echt allemaal kopen voor 2 euro?

  4. Komt dat boek toch even goed uit om dat gat te vullen….2 euro pffff Alhoewel er bestaat een lotto daar kun je voor 2 euro een lot kopen dat verhoogd de kans naar dat Zwitser leven gevoel of toch maar liever het ijsje van Em !

  5. Zooohhhhh?….. dat zet GEEN zoden aan de dijk HHH
    Misschien toch nog eens heel goed uitpluizen of het wel klopt!…..mijn lief heeft ook hemel en aarde moeten bewegen om …ZIJN WELVERDIENDE…pensioencentjes ieder mnd op zijn rekening te krijgen.

    Liefssssss,Hanny

  6. Nou dan kunnen jullie beiden goed de bloemetjes gaan buitenzetten dus.

    Nee even alle gekheid op een stokje, het is van de zotte natuurlijik, daar heb je je hele leven hard voor geknokt… hopelijk klopt de berekening niet en valt het netto toch positiever uit.

    • De bloemetjes staan hier al buiten met dit mooie weer.

      Als ik zie wat voor een bedrag er verleden jaar op stond moet ik met die 2 euro per jaar 144 jaar oud worden.
      Dus ik denk foutje?

    • Dat talent valt wel mee hoor!
      Ik heb het boek nu zelf voor de 35e keer gelezen en ik vind er geen moer meer aan ;-)

      Enne, ken jij schrijvers die rijk zijn geworden?

      Daar schrijf ik ook niet voor, ik vond het heerlijk om 2 jaar lang een boekje te schrijven die ik uit mijn herinneringen moest opdiepen en uiteindelijk vergeleek met een legpuzzel van 1 miljoen stukjes waarvan ik sommige stukjes(regels) er met een pikhouweel heb in geramd ! ! !

      • Niet te hard zeggen straks koopt niemand het meer ;). Nee van schrijven wordt je denk ik niet echt rijk de hele bekende daargelaten dan. Tja dan wordt het afzien he van 2 euro brutto ook nog….

Geef een reactie

