Ze komt

Terwijl ik dit schrijf, zit ze in een trein die ergens door Duitsland heen rijd.
Ze, is mijn oudste dochter, die ik zo Lief heb.
Een jaar geleden verliet zij ons om zich voorlopig aan een roeping gehoor te geven.
Het klooster waar zij zich sindsdien in bevind is helemaal haar ding geworden, zoals wij nu weten.
Na veertien dagen vakantie zal zij er weer terugkeren voor nog een jaar.
Zij kon enorm goed leren en slaagde voor alles in haar leven maar die titels zeiden haar niets, de stress die dat allemaal opleverde werd mogelijk te veel voor haar.
Zij werd Drs. , Europees directiesecretaresse, ging plots na een Pabo opleiding voor de klas staan en eindigde na diverse tussenstations als radio omroepster.
Bij een bezoek aan de bedevaartplaats Lourdes voelde zij dat er meer was voor haar!
Na overleg met haar ouders en wat proef weken bij diverse kloosterordes, sloot zij zich aan bij de orde van ´de zusters van het heilig kruis´.
Een fijn en stress loos leven is haar deel geworden terwijl zij er toch gewoon hard moet werken.
Eens in de veertien dagen bellen wij elkaar via Skype zo´n drie kwartier om alle dingen weer eens door te spreken.
De wegen van je kinderen kunnen raar gaan, echter, ik zie liever het op deze manier dan wanneer ze in een of andere coffeeshop zitten, want dat kan zonder aanzien des persoon natuurlijk ook.
Maar de HHH is blij dat hij haar vanavond om 19.45 van de trein kan gaan halen.

21 thoughts on “Ze komt

  1. Ik kan me heel goed voorstellen dat je blij bent om haar van de trein te halen. Haar even dicht bij je te hebben, zodat het met elkaar spreken veel gemakkelijker gaat dan via Skype. Geniet van het bezoek!

  2. Ik word warm van je log! Dat er altijd plaats voor liefde mag zijn, waar een mens zich ook bevindt, en wat haar/zijn keuze ook is. Heerlijk dat jullie haar twee weken kunnen zien en dat er tijd is om via Skype te praten..Geniet van de tijd. Het gaat mieters snel voorbij…
    Liefs Kakel

  3. heerlijk even je dochter weer thuis
    ik weet wat het is om een jaar lang je dochter niet te zien ooit lang geleden
    wat ben ik blij als ze er is nu extra blij denk soms stiekum want alle kinderen zijn mij lief .

  4. Lieve HHH,
    genieten jullie lekker van haar als ze straks daar is en ieder gaat in zijn leven een eigen weg. En wat s mooier dat in de tijd van nu, zij zelf de keuze kon en mocht maken, er zijn wel andere tijden geweest dat sommige vroeger moesten, dus weer een bewijs dat ouders als jullie haar op haar weg begeleiden.

    En wie kan nu zeggen dat ze een HHH-Zuster hebben ;-)

    • Dank allemaal.
      Ben te depressief om echt blij te zijn.
      Raar is dat hé?
      Dat laat zich toch niet sturen
      Maar ja
      Hoort bij mij

      Je bent trouwens mij 3000 ste reageerder EM.

  5. Wat fijn dat je haar weer even in je armen kunt sluiten. Wat goed dat je dochter haar leven zo’n betekenis heeft gegeven. ‘teken’ je steeds voor een jaar bij of ga je op een gegeven moment over op een ‘contract’ voor onbepaalde tijd in het klooster?
    Geniet van elkaar!

  6. Als oud katholiek joch snap ik wel iets van die kloosterdrang. Het geeft bescherming, rust, niets moet, nou ja, de heer dienen die wij als mens nooit zullen leren kennen. En je hoeft zeker als vrouw niet om je kuisheid te denken, dat doet de orde wel voor je. Of het niet een groot gemis is? Een verloren leven straks? Geen idee. Spiritueel denken is nooit in geld of waarde uit te drukken. En wie weet, later, als het einde daar is wordt zij wel direct opgenomen door hem die ze nu zo aanbidt..

  7. Ik hoop van harte dat de depressie je niet gaat beletten te genieten van de tijd dat je dochter thuis is.
    Je hebt het hart op de goed plaats want natuurlijk is het voor ouders het állerbelangrijkste dat hun kind gelukkig is , wáár dan ook!
    Ik ken die Skype sessies natuurlijk ,fijn dat het kan maar toch zó anders dan je kind in de armen kunnen sluiten !

  8. Het is werkelijk ongekend.
    Wat een vreugde hier.
    Vanmiddag sprong ze ons nogmaals om de nek voor een blijde welgemeende knuffel!
    Mooi hé?

  9. Veel plezier met je dochter. Geniet van elkaar. Hulkinnetje ook. Het moet moeilijk zijn haar zo´n lange tijd niet te zien. Hoewel, mijn dochter is niet in het klooster maar die heeft het zo druk, wij zien elkaar hooguit twee keer per jaar. Dus tja… dat kan ook zo maar gebeuren.

Geef een reactie

