Verliezen

Hulkinnetje zorgt in de thuiszorg en heeft daarbij flinke zorgen.
Heel ellendig was het wanneer zij vernam dat een naaste collega van haar was omgekomen bij een vrachtauto ongeluk eerverleden week.
Alle Hulken huilen!
Na een paar dagen kwamen er plots zorgelijke bevelen uit haar mond.
SPD moest leren met de wasmachine om te gaan terwijl ik dat altijd zo graag wilde leren maar niet mocht.
Nee, ik moest mijn scheerapparaat plots na al die jaren schoon gaan maken! ? ! ? ! ?
“Wat is dat nu voor idioterie”, gooide ik haar voor de voeten, “jij doet dat al tig jaren, ik weet niet eens hoe dat moet”?
“Dan ga je dat maar leren Hulk, want als ik er niet meer…………………………ben”?
Ik nam haar even in mijn armen, wiegde haar stilletjes heen en weer, fluisterde, “stil maar meisje”, in haar oor, “ik zal doen wat je van mij vraagt”?
Even later loop ik met het scheerapparaat naar de schuur, pak het pistool van de compressor en blaas het apparaat in no-time blinkend schoon, waarna ik op de bank ga zitten te feuden.
“Je zou toch je scheerapparaat schoonmaken”, riep zei mij even later verontwaardig toe.
“Heb ik al gedaan, kijk maar”?
Zij pakte het scheerapparaat van de kast en klikte de scheerkop eraf.
“Hoe krijg je dat nu voor elkaar, zo schoon heb ik het nog nooit gekregen vanwege dat gepiel met het kwastje”, riep zij verbaasd uit.
“Tja, schoon geblazen”, zei ik nonchalant.
“Ja hoor, met je Hulkenmond”?
“Nee, tuurlijk niet, met de compressor, dan is het zo gebeurd”.
“Ohhh, wat slim, ik had altijd minstens een kwartier werk”, zei ze verslagen.
Valt niet mee om iets of iemand te verliezen.

14 reacties op “Verliezen

  1. Wel lachen…!
    Maar zou je dan niet nog meer slimmigheden bedenken, ook wel fijn voor Hulkinnetje als haar meer klussen uit handen gaan.
    Jij bent er zo slim en snel mee klaar.
    Fijne dinsdag HHH. :-)

  2. Hulkinnetje sterkte gewenst, en een echte H is er dan uiteraard voor haar.
    Het valt inderdaad niet mee iets of iemand te verliezen, het zet je neus weer even op de feiten van het betrekkelijke des leven.
    Ook voor H of geen H zijnde …..

  3. Ach gossie, arme Hulkinnetje, vanaf hier dan maar een hele dikke vette (virtueel doch niet minder oprecht gemeend) {{{{{ k n u f f e l }}}}} en fluisterend in haar oor ‘komt wel goed schatje!’

    Het is iets dat vele mensen overkomt en zullen herkennen, er af en toe even bij stil staan is heel zinvol, mits het maar niet je leven gaat bepalen. Volgens mij hebben jullie dat goed in de peiling dus hoef ik me daarover geen zorgen te maken!

Geef een reactie

