Genoten

Vanmorgen de Pinarello besprongen en woest weggereden.
Beginnen plotseling allemaal automobilisten te toeteren, dus ik dacht, “zo vroeg al zovele fans?”
Maar als ik bij het eerste verkeerslicht stop, wijzen zij op hun voorhoofd en achter hen.
Ik kijk braaf om en zie een enorme stofwolk daar hangen, veroorzaakt door mijn Pina die ik na 2 maanden blessureleed was vergeten af te stoffen.
Met het schaamrood op de kaken poets ik een laatste stofje weg en vervolg mijn route.
Genietend van het eindelijk weer pijnvrij kunnen fietsen en de mooie Noord-Hollandse omgeving, waarbij ik verrukt het vers gemaaide gras ruik, rijd ik op een klein versnellinkje voort.
Ik voel aan mijn benen dat ik wel naar Den Oever ( 170km) kan fietsen maar weet dat dit niet goed voor mij is dus besluit ik een rondje Alkmaar te gaan.
En dan komt het aparte van het wielrennen, ik moet overal weer aan wennen.
De eerste bocht die ik instuur, haal ik maar net, omdat ik het fout doe.
Ik krijg al vlug gevoelige nekspieren, vanwege de racehouding, terwijl je toch vooruit moet kijken.
Alkmaar ligt gloeiende, gloeiende, opeens een stuk verder weg dan dat ik dacht.
Daar aangekomen oefening ik fluisterend het roepen van ‘paaltje, paaltje’ als ik zo’n ding zie staan.
Het in en uitklikken van de pedalen gaat ook nog niet moeiteloos.
Alles wat zo normaal gaat als je getraind ben, daar moet je nu bij nadenken en opnieuw oefenen.
Wanneer ik thuis kom, staat er 40+ op mijn teller.
En als je vraagt naar mijn gemiddelde snelheid, staat daar enkel bij, “GENOTEN”!

12 thoughts on “Genoten

  1. Wat heerlijk dat je weer op de fidelepee kan! Toch weer even wennen en maar goed dat je niet te ver bent gegaan.
    Ik dacht de auto’s toeterden vanwege een rol toiletpapier die nog uit je broek hing ….. :-) maar het was de stofwolk haha.

  2. geweldig allemaal

    maar ehhh weet je eigenlijk wel hoe zo’n bofkont je bent?
    Je hoefde maar 170km of minder om je doel te bereiken….wees maar blij dat je niet voor Assen koos want dat is toch net ff 45km verder!!! (zie je nou wel dat je alles van een goede en een slechte kant kunt bekijken *grijns*)

  3. En allemaal zonder EPO,Hulk? Ik vind het knap. Ik rijd zelfs geen 30 kilometer meer. Jong, je moet eens naar Wormerveer rijden, dat is minder dan 15 kilometer en dan wacht hier de koffie of de thee op je.

Geef een reactie

