Voor Plato

Ik wil even in een apart log commentaar geven op een reactie die ik van Plato mocht ontvangen in het log ´scheel´.

*Hulk, probeer nou toch in DWDD te komen. Zonder dat programma red je het niet. Je kan ook een bandje starten dat zich het singing skaters collectief (SSC) noemt. Dan val je al helemaal in de smaak bij Leo en Matthijs. En je zult zien, voor je het weet zit je in het circuit van BN-ers. Die worden dan weer vaak gevraagd voor spelletjes en deskundig commentaar. En dan zien we jou van de winter terug als sportcommentator op de lange buitenbanen.
Kijk, en dan ga je nog eens zoveel verkopen. Probeer het nou eens.*

Om kort te zijn, de meeste voorstellen van Plato, hoe goed bedoeld ook, ambieer ik geenzins.

Ik heb maar één doel voor ogen en dat is boekverkoop.
Beslist niet voor de verdienste want dat is pinuts (vooral als het eerdaags digitaal gaat, qua hacken) maar om de mensen te plezieren!
Ik heb bewust gekozen om het boek helletocht, wat een autobigrafie is, te schrijven vanwege het feit dat half Nederland gek is op schaatsen. Wanneer ik in Duitsland was opgegroeid was dit boek nooit geschreven.
De eerste zin in het commentaar van Plato staat mij aan.
Waarom?
Wel degene die de boekomslagfoto maakte is vaak te gast in DWDD.

Nu is het aan mij, om hem te DURVEN vragen, of hij mij daar wil introduceren?
Meer over deze unieke mens, Edwin Winkels genaamd, kunt u vinden op onderstaande website.
De foto werd n.l. op dezelfde dag genomen wanneer ik de helletocht schaatste.

http://edwinwinkels.com/2010/01/26/gevoelstemperatuur-2/

( hij bedoelde gevoelstemperatuur -32 maar die journalisten typen zo vlug )

Je kan zijn finishfoto vergroten door er op te klikken.
Verder in de bovenbalk wat deze mens heeft gepresteerd.

En voor mij geld; DURVEN, DURVEN, DURVEN, iemand een tip? DURVEN, DURVEN, DURVEN, DURVEN……………….!

15 thoughts on “Voor Plato

  1. slechts 4 letters:
    D O E N

    En zonder enige twijfel….wind jij met jouw charisma iedereen om je pinkie,
    mooie bijkomstigheid is dat je er 2 aan je handen hebt en 2 aan je voeten…dus plek zat voor al die mensen die dan ook fan van je worden ;-)

  2. Zo, zo, wat een positieve DOEN reacties!
    Ik denk ook dat het geen probleem voor mij zou zijn om daaraan de tafel plaats te nemen.
    Waar ik mij dan bescheiden zal opstellen maar met een overdonderd charisma van leer zal trekken!
    Mijn probleem is echter, wat gebeurt er daarna?
    Kan ik dat aan?
    Ik koop er niets voor om mijn psychische gezondheid te grabbel te gooien!

    Dus denk ik nog even na.

  3. Wie in de programmering van DWDD opgenomen wil worden moet aan een paar vooraf bepaalde criteria voldoen. Je moet behoren tot de incrowd, of wellicht tot de verjaardaggasten of intimi van de ijdeltuit die het programma presenteert. Je moet VARA-linkse ideetjes koesteren, een grote afkeer hebben van de VVD of PVV dan wel het CDA en je moet erg kritisch naar de maatschappij toe zijn. Dan moet het boek stoelen op meer dan interessante wetenswaardigheden, te koop zijn bij de beter boekhandel op het Spui in de Hoofdstad en je moet je laten ondervragen over je Hulkstoornissen voordat de alle teksten voorlezende presentator tien seconden wenst te besteden aan het boek zelf. Al die criteria moet je dan nog even optellen bij het feit dat de redactie van het programma elke dag tientallen persberichten ontvangt van uitgeverijen en auteurs (ook van mij..) rond nieuwe boektitels, waarvan met 99,9% opzij legt als niet relevant. Was je een nieuwkomer in dit land en had je dezelfde tocht uitgeschaatst en daarna beschreven was de kans uitgenodigd te worden toch wel ietsjes groter. DWDD is een polcor-programma voor en door de Grachtengordel…..ik vrees voor je welzijn als je daar wordt uitgenodigd…..

  4. Mijn commentaar was eigenlijk gebaseerd op boosheid. Boosheid omdat je er zonder zo’n kruiwagen niet of nauwelijks komt. Ik walg van dat soort praktijken of het nu van links of van rechts komt. Maar het is wel de praktijk.

    Los hiervan zou het voor jou een mooie kans zijn. Ben je niet bang, dat als je er in slaagt 5 minuten in DWDD te komen dat je door die snelle babbel van Matthijs wordt weggevaagd? Je krijgt geen tijd om na te denken. Wel weet je dat Matthijs een zwak heeft voor heel enthousiaste mensen (liefst jonge vrouwen) die goed overkomen op de buis en die mede goed zijn voor de kijkcijfers.

    Edwin Winkels ken ik van artikelen en ik meen dat ik hem ooit wel eens bij Mart Smeets zag. Lijkt me een vriendelijike vent.

    Hulk, je kan het proberen. Wat houdt je tegen? Je geeft zelf het antwoord al: je moet durven!!
    Gewoon doen dus.

Geef een reactie

