Fietsj

Omdat ik onlangs een nieuwe fiets had gekocht en een oude nog steeds in de weg stond in de schuur, heb ik die te koop gezet.
Keurig netjes opgepoetst aan een lantaarnpaal vastgezet en met een bord om zijn nek gebonden waarop mijn telefoonnummer en de prijs van 100 euro stond genoteerd.
Na verloop van tijd gaat de telefoon en ik neem op met mijn welbekende brul, “MET HULK!”
“Mienier, iek sta bijj fietsj”
“Woet isj jouh laogste preiz?”, hoor ik een zware stem.
Ik denk even na en roep, “130 euro!”
Het wordt een poosje stil aan de andere kant van de lijn, wat ik wel begrijpelijk vind.
Vervolgens vraagt hij, “iek vraog jouh de laogste preiz?”
“Tja”, zeg ik bedenkend, “140 euro!”
Hij begint er duidelijk niks meer van te begrijpen en roept wat boos, “ier staot 100 oero”!”
“Oke”, roep ik, “daar mag ie ook voor weg, hoor!”
Ik hoor onduidelijk gemompel in een taal die ik niet versta en daarna een duidelijke klik.

14 thoughts on “Fietsj

  1. De fiets was na een uur door iemand die de hoofdprijs er voor gaf verkocht.

    Het probleem met deze mensen is dat het er vlak na hun geboorte, bijvoorbeeld tegelijkertijd tijdens de borstvoeding, “afdingen” wordt ingepomt.
    Persoonlijk kan ik daar slecht tegen.
    Vandaar dat ik hogere prijzen ging noemen.

  2. Ja inderdaad zie dat ook vaak bij de kringloop daar hangen grote borden met “niet afdingen” en dan nog zie ik medelanders zal ik ze maar noemen af staan te dingen bij de kassa en ook de boel nog eens flink ophouden.

  3. De enige en juiste manier om korte metten mee te maken! Je bent een man met een gouden hart, maar soms moet je daar even niet over wrijven, en jij weet de juiste momenten/mensen eruit te kiezen. Das een talent!
    Liefs Kakel

Geef een reactie

