Inkoppertje

Na jarenlang geklooi met Hema en Action leesbrillen, wilde ik weleens wat anders hebben.
Dus stapte ik zo´n winkel binnen van Hans, want die is wat anders!
Wat toch een enorm verschil met de Action.
Ik werd bij Hans Anders met alle egards ontvangen en er werd een oogmeting gedaan.
Vervolgens kreeg ik er te horen, dat zij genoeg wisten en dat ik met een paar dagen de bril kon ophalen.
Daarbij werd mij meteen de offerte voorgeschoteld wat de nieuwe bril ging kosten.
“Mag ik nog even gaan zitten?”, vroeg ik bij het zien van de prijs.
Dat mocht.
Want zeg nou zelf, als je Actionprijzen gewend bent, valt dit koud op je dak.
Wanneer ik zit, zeg ik tegen hen, dat ik de bril wel 2 weken later kom ophalen, want dan kon ik er nog even voor sparen.
Ze keken mij vreemd aan maar gingen akkoord met mijn voorstel.
Veertien dagen later kom ik de bril ophalen en zij gingen die eerst passen.
Bij de oogmeting had men mij diverse monturen laten zien en gevraagd, “welke ik wilde hebben?”
“Dat maakt mij niets uit”, had ik toen gezegd, “omdat ik er zelf toch niets van zie!”
Hoofdschuddend hadden zij mij aangehoord.
Wanneer de bril na enige buigwerkzaamheden volgens hen perfect op mijn Hulkenhoofd zat ( hij deed meteen al zeer ) kreeg ik een krant in mijn handen, die ik moest gaan lezen.
Toen was het mijn beurt om met mijn hoofd te gaan schudden.
Het winkelvolk raakte zowat in paniek en zij stelde mij in hoog tempo de ene vraag naar de andere.
Maar ik hield mijn gezicht strak in de plooi en zei hen uiteindelijk, “ik kan helemaal geen kranten lezen, waarom denkt u dat ik een leesbril wil hebben?”
Er viel een doodse stilte in de winkel, zelfs de aanwezige klanten stonden mij met open mond aan te staren.
“Jjjjjjja, ja, ja”, begon er een heertje met een rood hoofd te stotteren en waarbij het kwartje begon te vallen, “u denkt toch niet dat je met een leesbril op, meteen kunt lezen?” “Dan zult u eerst moeten leren lezen!”
“Ohhhh, zit dat zo”, zei ik begrijpend.
“Maar, wat kostte hij ook alweer?”
Met een heerlijke hartelijke hot Hulkengrijns stapte ik na betaling de winkel uit.

12 reacties op “Inkoppertje

  1. Bij het lezen hiervan ( het is een goeie ) kom ik mijn update en mijn glimlach halen. Had die hetehartelijkehothulkie hun mooi bij de lurfjes hehe … btw had ooit zo ook eens ene van Anders, die bril dient nu als kinderzit op de wc … was helaas niks waard (lol)

Geef een reactie

