Genoten

Wanneer je op Hemelvaarstdag in een super gezellig Beatle kroegje aan de Volendamse dijk zit en daar hoor van je fietsvrienden dat er a.s zaterdag met de Tatatourclub de Meijetocht wordt verreden.

Wanneer je te laat je bed uitkomt en haastig alles klaarmaakt om op tijd te komen en nog net de pont van Velsen haalt om je bij het Telstarstadion te melden voor de start.

Wanneer je daar vrolijk wordt ontvangen door medeclubgenoten die je feliciteren met je nieuwe fiets.

Wanneer je na de start zo makkelijk meedraait met het tempo van 30 km/uur die je gewoon met een klein verzetje kan handelen.

Wanneer je heerlijk babbelend in het peloton van 70 renners toch nog de mooie omgeving kunt bekijken.

Wanneer je door het prachtige dorp Aarlanderveen rijd en daar de ooievaar ziet broeden in zijn hoge paal nest.

Wanneer je even later langs de kronkelige riviertje de Meije rijd en daar de welverdiende koffiestop doet.

Wanneer ik daar mijn fiets tegen een hoge beukenhaag zet en zie dat een collega dat aan de andere kant van die haag doet, kan ik het niet laten om door de haag heen zijn stuur vast te pakken en de fiets zachtjes heen en weer te schudden.

Wanneer je dan die verbaasde blik in zijn ogen ziet ontsteek ik spontaan in een Hulkengebrul van het lachen.

Wanneer wij op de terugweg de wind in het voordeel hebben waardoor het tempo opgeschroefd wordt naar 35km/uur en ik daar totaal geen moeite mee heb.

Wanneer wij vanwege een wegoversteek plotsklaps op vele honderden meters van het peloton op achterstand komen te rijden en de draaiende zeewind tegen krijgen, heb ik geen moeite om met 35km op de teller de kop over te nemen, op mijn super rijdende Pinarello.

Wanneer ik daarbij terugdenk aan mijn Gazelle kon ik dit absoluut niet!

Wanneer wij de groep hebben bijgehaald steken plots een paar onverlaten af waardoor ik bijna een ongeluk kreeg en van de schrik weer moest lossen.

Wanneer ik bij de pont aankom vaart deze net weg met het peloton erop en kunnen wij op het gemak heerlijk een ijsje eten.

Wanneer ik thuiskom ervaar ik iets unieks, ik ben na 140km niet moe, wát een fiets, wát een Hulk !

Wanneer ik na het douchen in het zonnetje zit komt kleine zoon op bezoek en laat trots zijn nieuwe lichtblauwe petje zien die zo goed bij zijn kleur ogen past.

Wanneer zij weggaan heb ik intussen een heerlijke maaltijd bereid en na gegeten te hebben de boel opgeruimd.

Wanneer ik de volgende morgen zie dat het pijpenstelen regent en het fietsen dus niet doorgaat.

Wanneer ik op teletekst  lees dat mijn favo Engelse club de Champions Leage gewonnen heeft.

Wanneer eindelijk dit ellelange stukje geschreven is.

Dan pas kan ik zeggen ik heb heel erg genoten!

8 thoughts on “Genoten

  1. Er ontbreekt nog 1 ding aan je rijtje….

    ‘wanneer ik een ‘schatje’ een mailtje heb gestuurd en de reactie daar weer op terug heb’

    ;-))))))

    Hoe dan ook….. wij, de bp-ers, weten dondersgoed hoe je van iets echt genieten kan! Lekker puh voor de niet-bp’rs, die weten dat niet en snappen dat ook nooit ;-)))

  2. wat heerlijk om te lezen Hulk, laat het zo blijven doorgaan, ik herken het gevoel van het makkelijke fietsen, lekker van genieten en daarna een klein hulkje op bezoek, het leven is even héél mooi!
    x van Spin

  3. Zo te lezen een geweldige dag gehad, in ons dorp is Hemelvaartsdag ook altijd wielerronde dag. WIelerwedstrijden en enorm druk en gezellig, dus ook genoten van het wielrennen maar dan anders haha

Geef een reactie

