Vakantie

Na aanvankelijk een paar dagen super depressief te zijn geweest knapte ik echt pas maandag op en wij zouden dinsdag om 06.00 uur vertrekken met onze pausmobiel zoals ons autootje door de familieleden genoemd wordt. Wij moesten in de buurt van München zijn en dat is echt een flink eind rijden. Ik dacht dat zij daar wel mooie wegen in Duitsland zouden hebben 4 baans of zo maar dat viel vies tegen. Vaak 2 baans en af en toe 3, en ik ben 2 x een stukkie rechte weg tegengekomen, want ze zijn daar gek op bochten. Daarbij heb je natuurlijk de nodige verkeersproblemen, gelukkig steeds op de andere rijbaan veel files en wij hadden enkel een dieplader die vlak voor ons met een kraan een viaduct had geraakt, daardoor reden wij met een gangetje van 120 over de puinbrokken heen, gelukkig zonder schade. Het stikt er werkelijk van de Duitsers, het barst er van de Audi´s (koop daar maar aandelen van) en de vele vrachtwagens pikken gewoonweg al één rijbaan in, waarbij ze af en toe nog gaan inhalen ook. Daarom durfde ik Hulkinnetje niet te laten rijden en heb 11 uur lang (vanwege vele wegwerkzaamheden waar je maar 60 km/uur mag rijden) zelf achter het stuur gezeten met natuurlijk tussenpauzes. Wij hadden een vakantiewoning gehuurd en die was super de luxe. De volgende morgen zijn wij naar het klooster gefietst met onze meegebrachte fietsen in het naburige dorpje 3 km verderop. Daar ontmoette wij even onze dochter die melde dat zij van 12.30 tot 1400 vrij had. Zodoende kwamen wij na onze fietstocht weer met de auto naar haar toe om gezamenlijk te wandelen en elkaar te spreken. Zij vind het heerlijk om daar te zijn. Heeft enkel nog wat aanpassingsmoeilijkheden met moeder overste, maar ja, overal is wat, toch?  Vervolgens hebben wij daar een paar dagen vakantie gevierd met bijzonder mooi weer. Elke keer als wij erop uit trokken was het daar mooi en ergens anders regende het enorm. Ook ’s nachts steeds onweersbuien maar die hoorden wij niet want wij sliepen daar prinsheerlijk het klokje rond. Zaterdag waren wij rond de Ammersee gefietst en dat werd een heel avontuur over de onverharde blubberige bospaden e.d. kwamen wij na zo’n 60 kilometer flink besmeurd en vermoeid thuis. Lekker in het bubbelbad weer schoon gespoeld en daarna de sauna in. Zondags hadden wij een veel langere ontmoeting met onze dochter omdat zij toen vrij kreeg en hebben wij een beroemd klooster bezocht, gemidgetgolft en heerlijk uit eten geweest waarbij de biefstukken over de rand van je bord lagen, zulke kleine borden hadden ze daar! DochterLief genoot er enorm van want dit voedsel kregen ze nooit in het klooster. De H.H.H. was ook tevreden want voor die enorme hoeveelheid voedsel waar wij 2 dagen op konden teren kostte niet eens 80 euro voor 4 personen. Daarna moest dochterLief snel naar het klooster gebracht worden want zij had een uiterste tijd meegekregen. Fijn afscheid van haar kunnen nemen met het idee, je zit wel ver weg maar wel op je plek. Want als je kind nu bijvoorbeeld een wereldreis gaat maken, trouwt of single blijft, de plek in hun leven die zij gevonden hebben is goed. Bij mijn oudste dochter is dat een klooster, ik ben daar dik tevreden over want er zijn slechtere plaatsen denkbaar! De volgende dag terug gereden in de stromende regen. Dan is Duitsland echt een wanhoop land vanwege het feit dat ze er geen ZOAB asfalt kennen en je constant door een mistbank van watergordijnen rijd, echt LEVENSGEVAARLIJK! Zeker als je de weg niet kent en met 130 een afdaling in duikt waarbij je maar niet moet gaan remmen omdat je dan zeker in een slip raakt en als er dan nog een flinke bocht in die afdaling ligt…….? Daarbij snap ik niet dat er dan nog snelle auto’s je inhalen. Omdat ik goed een wegenkaart had bestudeerd en niet meer zo erg op de Tom had gelet waren wij nu in 9,5 uur weer veilig thuis. Toch had ik nog in Duitsland het stuur overgegeven aan Hulkinnetje omdat ik mijn concentratie aan het verliezen was, zo oplettend ben je aan het rijden in die regen waardoor ik kleine foutjes ging maken. Wij hebben super genoten en beginnen weer aan het gewone leven.

Vanmiddag hoort SPD of ze is geslaagd, gisteren kwam het bericht dat zij is aangenomen als caissière bij een supermarkt. En ik start vanmiddag mijn Pinarello weer die ik zó heb gemist.

6 thoughts on “Vakantie

  1. Mieters dat je dochter het in Duitsland naar haar zin heeft, daar draait het toch om natuurlijk. Plezierig dat ze vrij kreeg om van het contact met jullie te kunnen genieten.

    Wedden dat je Pinarello jou ook heeft gemist? En anders ik wel…

  2. Geweldig dat jullie nu zeker weten dat dochterlief zo haar plekje heeft gevonden .
    Je hebt gelijk ,voor ouders is dát het allerbelangrijkste maar…… dat wil niet meteen zeggen dat je dan geen dingen moet missen die liever niét zou missen !
    In ieder geval heb je duidelijk een gewéldige vakantie gehad !

  3. Lieve,lieve Hulk. Anderhalf uur om je dochter te knuffelen? Man das na zoveel gemis echt niet lang! Ik vind het fijn om te lezen dat jij en je hulkinnetje nog steeds achter het besluit van deze sterke dame staan.

    Lees ik nu toch een klein verdriet in je logje of is dat gewoon één van “mijn gedachtes”?

    Super dat SPD is aangenomen bij de buurtsuper! Geniet van je tochtjes (waar ik veel respect voor heb) op je “Pinarello”. (Het klinkt een beetje als een pizza van je zoon z,n hand, hoe gaat het daar nu mee Hulk?)

    (Ik geniet op de camping, lees maar!)

  4. Fijn dat je nu met eigen ogen hebt kunnen zien dat je dochter het goed maakt.
    En als je eenmaal de weg goed kent, lijkt Munchen niet eens zo ver meer.
    Nu maar weer lekker op de fiets.
    Fijne dag.

Geef een reactie

