Wentelteef

Voelde mij net een wentelteef vanacht. En maar draaien in bed, daarbij natuurlijk niet kunnen slapen. Hulkinnetje had middag/avonddienst en kwam nog later dan gewoonlijk thuis. Ik moest dus voor het warm eten zorgen en zag mijn kans schoon om “Jan in de zak” te produceren omdat Hulkinnetje dit weigert te eten. Nu kun je zoiets op verschillende manieren bereiden maar ik vind de Zaanse/WestFriese manier waar het “broeder” genoemd wordt het lekkerst. Als er gegeten is blief je de gehele verdere avond niets meer en geniet je van een volle buik. Echter met die plakkerige warmte lukte het slapen voor geen meter en heb ik een slaappilletje genomen. Binnen 10 minuten was ik in dromenland en droomde heerlijk van luilekkerland! At daar broeder en ……..wentelteefjes!

13 thoughts on “Wentelteef

  1. Nou ja, je kunt het ook van de positieve kant bekijken: zelfs ’s toen je eenmaal sliep heb je nog plezier van je kookkunst gehad. Hoeveel mensen kunnen dat nou zeggen? Heerlijk een slaappil. Kan ik er een paar van je kopen??

    • Ik reageer ontzettend op medicatie, Mirjam.
      Het lichtste Diazepammetje is voor mij genoeg om 12 uur te slapen.
      Ik al meer ergens gelezen dat jij slecht de slaap kan vatten.
      Gewoon weer op de racefiets stappen meisje, dat is volgens Sir Hulk het beste medicijn.

  2. Lekkerrrrrrrrrr hebbie nog een stukkie over????????

    En troost je, ik kon de slaap ook niet vatten, ik nam geen pilletje maar stopte pluggen in mijn oren…. (assen is the place to be……als je van tt en bijbehorende ellende houdt…. )

    • Alles op, Melody.
      Er kwam n.l. nog een dinnetje van SPD langs en die vond het verrukkelijk 😉

      De TT, natuurlijk op de laatste dag in Juni
      Ben er een paar keer geweest en vond het nogal eng.
      De drank rules!
      En nu zullen het ook wel dugs zijn.
      Ik hoop voor je dat je komende week i.i.g. weer rust zult krijgen?

    • Zo´n groente pakket met een paar sokjes met vlees eraan en smurrie er overheen, dat wil je toch niet als je broeder kunt eten?

Geef een reactie

