Stemmen

“Ga jij nog stemmen, Hulk”, vraagt een gabber naast mij op het leugenbankje­ te Heemskerk?

“Natuurlijk”, antwoord ik hem, “ ik ben gek op stemmen”.

“Weet je al op welke partij”, vraagt hij andermaal?

“Allang”, zeg ik heldhaftig, “ik stem op de PvdH”!

“Nooit van gehoord”, bromt hij en bekijkt intussen het uitgaanspubliek van de Heemskerkse kermis aandachtig.

“Als die aan de macht komen, dan wordt echt alles anders in Nederland en later in de wereld”, vermeld ik hem vol trots.

“Het zal wel”, antwoord hij en vervolgd, “veel beloven, weinig geven, doet de gek in vreugde leven”!

“Juist”, roep ik enthousiast uit, “stel nu eens dat iedereen in Nederland in vreugde gaat leven”?

“Nou…………, nou”? Daarbij kijk ik hem doordringend aan.

“Tja, al die politici kunnen liegen alsof het gedrukt staat en ondertussen vullen ze hun zakken met allerlei bijbaantjes”, zegt hij.

“Waarom doe jij het zelf dan niet”, vraag ik hem?

“Wordt gewoon lijstrukker van de PvdH, en geniet van diezelfde voordelen en laat de Nederlanders in vreugde leven”.

Beetje kriegelig vraagt hij, “wat betekent PvdH eigenlijk”?

“Och, Partij van de Hulken”, antwoord ik hem rustig.

“Waar slaat dat nu in vredesnaam op”, roept hij uit terwijl hij zijn handen ten hemel heft.

“Wel, de eerste leus in hun verkiezingsprogramma luidt, ‘laat de mensen lachen’, want als zij dat doen maken zij zich al veel minder zorgen”.

Hoofdschuddend kijkt hij mij aan en zegt, “daar win je geen zetels mee, hooguit een oud fietszadel”.

Vervolgens gaat hij verder over de krantenkop van hedenmorgen die vermeldde dat de peilingen die door SBS 6 zijn gehouden in Heemskerk, zich al jarenlang aan het landelijke peil houden en dat zou betekenen dat de VVD op 40 zetels zou uitkomen, de PvdA op 33, PVV op 19, SP op 19, CDA op 14, D66 op 11, GL op 6, CU op 4, SGP op 1, DP op 2, 50+ op 3

“Dus waar staat de PvdH dan”, vraagt hij mij triomfantelijk?

Zwaar zuchtend vraag ik hem of hij weet wat de bijnaam is van de Heemskerkse bevolking?

“Ezels”, antwoord hij gedecideerd.

“Juist”, zeg ik hem.

Dan vraag ik hem waarop wij zitten?

“Op het leugenbankje”.

“Alweer juist”.

“Gloeiende, gloeiende”!

9 thoughts on “Stemmen

  1. Dus Heemskerk is representatief voor Nederland. Dan kies ik de patatoloog als minister president en jou als minister van lachwekkende zaken. In de tweede kamer zetten we louter leugenbankjes. De pvdH krijgt uiteraard de absolute meerderheid en zorgt er voor dat het duinengebied voortaan gratis toegankelijk is.
    De belastingen gaan fors omlaag en de pensioenen stijgen met 25 procent (ik wil niet overvragen). Het toptarief voor mensen met een inkomen van boven de 150.000 euro wordt 70% en het kraanwater wordt een stuk lekkerder. De fietspaden worden een meter breder en elke niet automobilist krijgt 1000 euro uit de opbrengst van boetes van verkeersovertreders.

    Als je daarvoor kunt zorgen, Hulk, dan ben je verzekerd van mijn stem.

    • Beste Plato,
      Ben het op veel punten met u eens, MAAR….ik wil wel PLATO for PRESIDENT.
      En de Patatoloog wordt dan ‘het torentje’.
      Minister van lachwekkende zaken (hoe kom je er op, hi hi) is echt op mijn lijf geschreven.
      Het duingebied vrij toegankelijk en alle lelijke windmolens uit Nederland.
      Wij gaan over op zonne-energie maar wachten nog even op die hele kleine ( 1 vierkante centimeter ) die evenveel oplevert als nu zo’n ook ‘alweer lelijke’ grote.
      Als Griekenland zijn schulden niet meer aan ons kan aflossen maken wij van Kreta en Rhodos een Nederlandse kolonie.
      Fietspaden gaan wij ‘omtunnelen’ zodat wij dmv ventilatoren altijd de wind in de rug zullen krijgen.
      Dat lost het fileprobleem op en je heb nooit meer te maken met een regen of sneeuwbui.
      Op scholen worden lessen in naastenLiefde gegeven en alle krachtermen worden omgezet in gloeiende, gloeiende!
      Het wordt ook tijd voor Bea en consorten dat die worden ingezet bij calamiteiten zoals brandbestrijding, gladheidbestrijding en hovenierswerkzaamheden in diverse gemeenten.
      Echter, het is in het GROOTSTE BELANG van Nederland dat er een één partijenstelsel komt.
      Daarom is er een PvdH
      Zij preken de Liefde.
      En daar is niets maar dan ook niets in te vinden wat verkeerd is voor de mensheid!

      • Plato voor President. Dat is teveel eer. Ik kies voor het achtergrondwerk. Ik vind de PvdH een symphatieke partij. Ik pleit ook voor een billboard waarop uitsluitend: ‘GLOEIENDE GLOEIENDE’ staat vermeld. Laten we dit plan samen uitwerken en daarbij de hulp vragen van symphatiserene webloggers die veel van politiek houden. Zoals Melody bijvoorbeeld (whahahaha) en Mevrouw Kakelbont. Laat ons een spotje maken waarop mevrouw Kakelbont gloeiende gloeiende zegt. Dat moet genoeg zijn voor 10 zetels alleen al.

        Enfin, zeg vooral B….. en C en D…..kortom Hulk, maak je dromen waar en leid ons naar het land van de Hulkenliefde. Beroerder dan nu kan bijna niet.

        PS. ik ben sterk voor dat idee van vóór de wind. Laten we meteen heel Nederland omtunnelen. Een progressief beleid moet niet benauwd worden opgezet.

  2. Hmmm toen onze stembiljetten op de deurmat vielen zijn ze linea recta in de papiermand beland, die papiermand is al meermalen geleegd sindsdien. Ook de papierkliko is al geleegd door de gemeentelijke reinigingsdienst. Oftewel, onze stembiljetten zijn allang vernietigd… nu heb ik daar spijt van, kun jij mij ff 2 nieuwe sturen zodat Joop en ik dan op jou en jouw partij kunnen stemmen?

Geef een reactie

