Canongirl

Vanaf dat zij kan praten heeft SPD een super kort standaard zinnetje.

“Ik wil” !

Nou, je wilt niet weten wat je als ouders dan allemaal meemaakt.

Je hebt het grootste gedeelte van je leven te maken met wat mevrouwtje ………….WIL.

Maar omdat zij ons cadeautje was en aan een engeltje gelijk is, geef je soms weleens toe.

Er kwamen genoeg gitaren e.d. voor haar muziek hobby, computerspellen met natuurlijk een PS3 enz. enz.

Plotsklaps hoorden wij tijdens onze korte vakantie in Duitsland een nieuwe, ‘ik WIL’.

Zij wilde een Canon EOS 1100D fototoestel. Gloeiende, gloeiende!

Daar was zij met geen mogelijkheid meer vanaf te brengen, hoewel ik zei, “niet van ons geld”.

No problemo, SPD ging achter de kassa zitten bij een supermarkt, draaide veel uren aldaar en gisterochtend kwam er een pakketje binnen.

En terwijl ik met een grieperig hoofd de badkamer uit kwam lopen kreeg ik het bevel om de batterijlader uit te zetten wanneer hij vol aangaf.

Nu geven Hulken altijd gevolg aan een bevel, dat doen ze gewoon uit Liefde!

Als SPD ’s middags uit school thuis komt, gaat zij meteen aan de slag en ik hoor haar op een gegeven moment mopperen dat een foto maken voor geen meter lukt.

“Moet je maar niet via internet kopen”, gaf ik haar nog een sneer.

Opeens hoorde ik een gierende lach, waarna zij uiteindelijk vermeldde dat de dop van de lens er nog op zat.

Alle Hulken lachten met haar mee waarna zij begon met fotograferen.

Mooie kwaliteit foto’s voor zover ik kon zien.

Zelf heb ik niets met fotografie en al helemaal niet met foto’s kijken, zonde van mijn tijd.

Maar zij, zij is nu een echte Canongirl.

 

13 thoughts on “Canongirl

  1. Dat wilde ik ook al zeggen: een eigen blog! Maar SPD heeft wel gelijk hoor: waar een wil is, is altijd een weg.
    Geef toe: je hebt gewoon een zwak voor haar 😉 waarbij je je andere kinderen uiteraard niets te kort doet. Leuk verhaal, Sir.

  2. Nou, een eigen fotoblog?
    Dan moet ze nog wel even oefenen.
    Ze maakte een foto met het toestel 90 graden gedraaid, klikte ……………waarna de flitser plotsklaps tegen haar neus aansprong.
    Wat hebben wij gelachen zeg!

  3. Welkom bij de family Canon…….. Ze heeft in ieder geval een goeie smaak en keuze gedaan. Heb er ook een, een EOS en bevalt me uitstekend. Vertel haar ook dat er mooie grote lenzen bij te krijgen (nou ja krijgen, ze kosten duurder dan de camera) zijn 😉

  4. Foto van de HHH ?

    Het is mij ten strengste verboden om aan het apparaat te komen!

    Moest zo lachen, zij vertelde dat ze er nog niet over straat mee durfde.

    • Helaas, heb mij er ooit wel voor opengesteld maar ik geniet van de dingen van het moment.
      Bovendien kan ik die beelden uit mijn geheugen opvissen, en zoniet jammer dan maar ik zit er echt niet mee.
      Ik heb ooit weleens foto boeken door zitten te bladeren van onze 7 kinderen, vond het zonde van mijn tijd want ik wist alles nog.
      Soms ´moet´ je van mensen hun vakantie foto´s zien.
      Echt verschrikkelijk vind ik zoiets.

  5. Ik vroeg me ook al af: waar blijft die allesonthullende foto van de beenspieren van Hulk?
    Ik wens Spd een heel fijne tijd met haar toestel. Misschien wordt zij wel de vaste fotogravin van deze weblog.

  6. Ja, een Canon, kan weinig mis mee gaan. Goed merk. En met de moderne techniek is zo’n ding nog foulproof ook, je moet wel erg je best doen om er slechte resultaten mee te behalen. Zoals de dop er op laten zitten, of de accu leeg. Ik heb zojuist de fototas weer ingepakt, de Olympus SLR opgeladen, de zonnenkappen er bij. Er ligt weer een reeks zaken te wachten op mijn geklik komende dagen…

Geef een reactie

