Stopwoordjes

Kent u mensen met stopwoordjes?

Gloeiende, gloeiende, ik wel!

Eerlijk gezegd, ik moet ze niet erg.

Gelukkig ben ik gloeiende, gloeiende, niet zo.

Neem nu mijn overbuurvrouw, sinds wij net zijn verhuisd vanuit dat kasteel wonen wij t.o. Sappie. Diens vrouw zegt bijna in elke zin, “dat je zeg”!

Nou vraag ik je, “moet dat gloeiende, gloeiende, nu steeds”?

Ik heb het ooit nog eens erger meegemaakt.

Dat was tijdens een potje biljarten met een mannetje die voor de gewoonte had elke keer ,“ik zal maar zeggen”, te roepen.

Nu doet zich plotseling zo een hilarische situatie voor, waardoor ik onder het biljart doorkruip van het lachen.

Hiervoor dient de lezer te weten dat voorop de biljartkeu een leertje zit geplakt waarmee men de bal wegstoot. Dat leertje heeft de naam ‘pommerans’ mee gekregen.

Afijn, die kerel is lekker aan het stoten en roept ineens, “me pom ‘ik zal maar zeggen’ merans ligt eraf”!

Gloeiende, gloeiende!

18 thoughts on “Stopwoordjes

  1. O ja , ik kén wel iemand met een stopwoordje maar die is het zich …gloeiende gloeiende helemaal niet bewust natuurlijk 😉 Wijlen mijn schoonvader plakte overal achter “dat je zeggen moet ” daar krijg je óók wurgneigingen van hoor !

  2. Een oud collega van mij zei altijd: hoe heet het euh…
    Hij zei het echt zoooooo vaak
    p.s ik kan niet op deze blog komen door de url die je op mijn blog hebt achter gelaten 😦 door even zoeken is het uiteindelijk gelukt 😉

  3. Ai ai,ik irriteer me er ook aan, toch heb ik er ook weleens een handje aan en hoe meer ik er op let lijkt het erger te worden 😦 Gelukkig krijg ik me dan zelf weer gauw in bedwang,helaas andere niet 😉

  4. Ach, elk vogeltje zingt zoals het gebekt is en met de hoed in de hand komt men door het ganse land.
    Maar toch: stopwoordjes gebruik ik nooit, al zeg ik het zelf. Sommige mensen praten geheel in door andere aangeleerde zinnen. Vreselijk, om niet te zeggen: gloeiende, gloeiende. Nee, een mens dient origineel te zijn, al zeg ik het zelf. Dus ik geef je helemaal gelijk, hulk. Mensen praten net als schapen. Gelukkig ben jij daar een uitzondering op. Ik ook, al zeg ik het zelf;

Geef een reactie

