Pomp

Als wielrenner/toerfietser heb je te maken met allerlei ongemakken, dat is inherent aan de sport, zoals vele sporten iets hebben waardoor het even ‘minder’ is.

“Als ie maar geen voetballer wordt, ze schoppen hem misschien half dood”, of zo.

Soms heb ik, hoe getraind ook een zere nek met een beetje hoofdpijn als gevolg, je houd n.l. op de racefiets je hoofd in achterover positie, want anders zie je niet veel.

Vaker heb je last van zere benen, verzuurd door tekort voeding of niet op tijd gegeten, het komt ook wel voor dat je gewoon je dag niet hebt.

Toch vind ik wielrennen, zolang je op de fiets blijft zitten, een blessurevrije sport, dat heb ik b.v. niet met hardlopen, schaatsen en al helemaal niet bij hardkruipen!

Soms heb je met materiaalpech te kampen, een gescheurde linkersok o.i.d. maar ook lekke banden komen voor of een gebroken ketting, daar heb ik met mijn Hulkse krachten nog weleens last van.

Vandaag iets heel anders, ik had last van een zere pomp!

De laatste weken voelde ik in mijn borst een klein pijntje bij een hartslag van boven de 145 maar besteedde er niet veel aandacht aan. Echter vandaag op een ritje naar St.Maartenszee deed het flink pijn. Als wij even bij een verkeerslicht stoppen en de hartslag zakt, verdwijnt de pijn om even later bij inspanning weer terug te keren.

Nu ga ik morgen als de gloeiende, gloeiende, weerga naar de huisarts en gaan wij eens kijken waar het vandaan komt.

Mijn bloeddruk, die door Hulkinnetje bij thuiskomst is opgemeten, was goed. (300 over 400,  Hulkse waarden)

Het kan dus best zo zijn dat jullie een tijdje niets van mij lezen, dan ben ik de zusters op de hartbewaking aan het vermaken. (dat je het ff weet)

Maar aan de andere kant, wat kan er nu aan een hart van een HARTelijke Hot Hulk mankeren?

15 thoughts on “Pomp

  1. Laten we hopen dat alles goed zal zijn,jij en hulkinnetje druk ik de duim voor morgen zijn toch onrustige momenten vooral omdat je niet precies weet wat het zou kunnen zijn, sterkte hhh

  2. Ik ben blij dat je er morgen even naar laat kijken en het serieus neemt! Ik hoop dat het allemaal heel erg mee valt, laat maar snel van je horen. Dat achter de zusters aanrennen doe je maar een andere keer, in je dromen ofzo 😉

  3. Natuurlijk kan er niks aan een Heilig Hulken Hart mankeren en een dokterloper ben jij zeker niet, maar toch ben ik blij dat je morgen even het zekere voor het onzekere gaat nemen…. laat aub weten hoe het afloopt!

  4. Je heb maar één echt Hulkenhart, dus wees daar zuinig op! En je kan de zusters beter achter jou aan laten rennen, da’s een stuk minder vermoeiend als je ’t rustig aan moet doen.
    Hou je taai ouwe rakker en neem je klacht serieus.
    Liefs en beterschap,
    Kakel

  5. Dank voor jullie Lieve zorgen!

    Echter, hier maak ik mij dus HELEMAAL niet druk om.

    En als het echt serieus is dan…….dan ga ik gewoon heerlijk naar de Hemel.

    Ben natuurlijk al voorbarig een liedje aan het instuderen;
    “Feels like I’m knockin on Heavens door”
    “Knock knock knockin on Heavens door”

    Jaren geleden heb ik ook op de hartbewaking gelegen als gevolg van een opspelend middenrif.
    Daarvan sloeg mijn hart van over en sloeg daarna een beetje op hol.
    Toen moest ik zo’n fietstest doen.
    Nou, dat kon ik wel.
    Wanneer ik tegen de 300 Watt trapte vond ik het wel welletjes en vroeg, “hebben jullie zo genoeg info”?
    Dat hadden zij dus zetten zij de fietsmachine in de lichtere versnelling.
    Begon ik lekker met uittrappen en toen maakte de zuster een lachende opmerking, “iedereen valt uit het zadel na zo’n inspanning en u gaat nog even lekker zitten uittrappen”!
    Ik mocht toen het ziekenhuis verlaten en kreeg het advies, mocht ik weer dat gevoel krijgen even een cola te drinken waardoor ik een boertje moest laten wat de zaak van het middenrif teniet deed.

    Maar wat ik nu voel is iets helemaal anders, dus ga ik morgen naar de huisarts en dan horen jullie wel hoe het verder gaat.

    • Heel goed Hart Hulkje dat je even naar de H.Arts gaat!
      De spin heeft daar ook last van, werd doorgestuurd, ook daar gefietst en er werd naar de klepjes gekeken, mooi om te zien hoe hard(t) het werkt en dat je er zuinig op moet zijn 🙂
      Heb er nog af en toe last van, maar pedaleer vrolijk verder omdat je weet dat het niet HET HART is. succes

  6. je schrijft: “Maar aan de andere kant, wat kan er nu aan een hart van een HARTelijke Hot Hulk mankeren?”
    Nou dat is niet zo moeilijk te bedenken …. het kan toch óver verhit raken?

    Goed dat je er even naar laat kijken ,hou je haaks !

  7. Laat mij nou denken dat de Hulk gestopt was met bloggen en nou vind ik je hier.
    Hopelijk maak je van je hart geen moordkuil Hulk 😉
    Als sportman moet dat hart van jou toch perfect in orde zijn!

Geef een reactie

