WE Verzorgen 2

Ik begin maar weer eens met mijn pocherige uitspraak, “I’m not allways right, but I’m never wrong”!

De 2e uitspraak daar aan gelijk, “een bank………………. is enkel goed om op te zitten”!

Een 3e uitspraak is, “gloeiende, gloeiende, wat ben ik boos omdat ik niet tegen onrecht kan”!

De hypo, hypo, hypo, hypocriete Rabobank, die allang wist voor zij met sponsering van de wielerploeg begon dat doping in die sport tot een algemeen goed was verklaard, trekt zich nu ineens terug om diezelfde reden.

Effe stil, effe rustig HHH, koest nu? GLOEIENDE, GLOEIENDE!

En wat doen die hypocriete hufters vervolgens wel?

Zij gaan wel door met Marianne Vos!

Weer rustig blijven HHH, alsjeblieft blijf rustig, word niet GROEN?

Liegen en bedriegen komt enorm veel voor in de wielersport.

Ze hebben daar zelfs de woorden ‘linke ballen’ en ‘flikken’ uitgevonden.

En de reden daarvoor is…………………. GELD!

“GELD STINKT”, is een spreekwoord.

Tel daar nu bij op dat je als ‘geld instituut’ de wielersport gaat sponseren, dan ren je met een noodgang naar het volgende spreekwoord, “de kat op het spek binden”!

Als men nu eens iedereen voor een normaal jaarsalaris in het peloton liet rijden en daaraan geen PRIJZENGELD  vastkoppelt, dan heb je grote kans dat de wielersport schoon wordt.

Terwijl ik zelfs daar mijn twijfels nog bij heb.

En het is echt niet de schuld van Mart Smeets, die hier indirect natuurlijk ook een dikke boterham aan verdiende.

Nee, iedereen in de wielersport of daarom heen weet zich tot in de puntjes te verzorgen.

De renners verzorgen zich door de juiste ‘medicatie’

De mecaniciens verzorgden keurig het materiaal en delen de etenszakjes uit.

De ploegleiders zorgden ervoor dat de renners niet gesnapt konden worden bij de dopingcontroles.

En de Rabobank………………. zorgde ervoor om “buiten schot” te blijven”!

32 thoughts on “WE Verzorgen 2

  1. De wielersport wordt misschien weer schoon, als eerst alles aan het licht komt. Fietsen is veel te leuk, mooi, spannend om verpest te worden door diknekken die alleen maar geld ruiken.
    Hypocrisie komt overal voor, maar we wisten eigenlijk allemaal wel dat bijv. Tourzege’s gekocht en verkocht werden…
    Overal in de sportwereld waar prestaties worden verlangd die ons lichaam normaal gesproken niet kan opbrengen wordt er aan gewerkt om dat lichaam zo op te krikken dat het wél kan. Met legale middelen (training, hoogtestage’s) maar ook met niet-legale zaken. In professionele sporten zoals athletiek, wielrennen, boksen, voetbal, basketbal nou ja, noem maar op, wordt ‘gebruikt’. Iedereen weet het, spreekt er schande van, maar er wordt (nog) niets aan gedaan.
    Want: Citius, altius, fortius…
    en zoals je zegt: GELD.

    • Aan de andere kant denk ik weleens, geef die rotzooi maar vrij.
      Maar ze zoeken allemaal maar lekker zelf uit.
      Ik pak mijn Pinarello en ga zelf nog een stukje fietsen!

      • Oh trouwens, de krantenkop: “Rabobank onder vuur” heeft niks met mijn Kalashnikov te maken *grinnikt*

        Emme, nu moet je toch ECHT ophouden?
        Ik kruip hier onder mijn laptop door van het lachen en moet dit stukje dus blind typen.

        Ik heb die tabletjes weleens geprobeerd en stond een kilometer of wat verder voorovergebogen in de slootkant.

        Mijn doping is de avond van te voren, Kapucijners met gebakkenuitjes en spekblokjes.
        Dan ruik ik zelfs snel!

      • Kruipen? Dus niet onder je laptop schieten? Hahaha ;-).

        Whoehaaa…nou die doping is geweldig bij het wielrennen. Da’s de turbo onder het fietsen. Met de benen rondtrappen is niet meer nodig, de uitlaat doet de rest ghehehe 😉

      • Hahaha, je krúipt onder je laptop door? Dus je SCHIET er niet onder door? ;-).

        Whaahaa nou dát is nog eens een doping. Dat is ideaal bij het wielrennen. Zonder te trappen SCHIET je gewoon vooruit door wat er uit de “uitlaat” komt. En stinken joh…zo zonder katalysator 😀

      • Het grote voordeel van die kapucijners is dat je de tegenstanders alleen al door de ´lucht´ uitschakeld.
        Dus snap ik die profwielrenners niet met die chemische bende!

  2. En als je dan de zaken goed bekijkt zie je dat er in de topsport overal oneerlijke dingen gebeuren en dan zou dat dus tot gevolg moeten hebben dat er geen sponsering meer mag zijn………..?

    • Nee, helaas niet!
      Heb gisterochtend de steenstripmuur afgekwast met muurverf, die is gelukkig klaar.
      Er moet nog een stukje behangen worden rond de achterdeur.
      En…………ik moet voor straf van Hulkinnetje met mijn benen wijd op het laminaat staan om het door de vocht omhoog getrokken stukken met mijn Hulkengewicht terug te drukken.
      Dus ik sta nog wel een poosje voor………..!

      Bovendien belde vrijdagavond de leverancier van de nieuwe meubelen (waardoor deze ellende allemaal is begonnen) dat hij maandag a.s. kwam leveren.
      Dus ik zei tegen hem, “OPMIET, OPFLIK”, wij zijn nog niet klaar met behangen en plinten terug te plaatsen.
      Nu komen ze a.s. zaterdag, tot grote vreugde van de fam Hulk.

      • Haha….genoeg te doen nog zo te lezen! Succes met staan. Pas op dat je geen wortel schiet hè, voor je het weet ligt je hele laminaat er weer uit….

  3. De wielersport en ook alle andere sporten zijn toch veel te mooi om te laten vervuilen met doping.
    Niets legaliseren, alles eruit en op eigen kracht winnen.
    dat moeten we in het gewone dagelijkse leven toch ook.
    Fijn weekend HHH.

  4. Ik ga nog vérder dan jij ….
    Als iedereen nou eens gewoon een sport ging beoefenen als hobby ,gewoon in z’n vrije tijd en zónder betaling zoals vroeger .
    En zonder dat banken mijn zuurverdiende centjes ongevraagt in bodemlozeputten van wélke sport dan ook blijven storten inplaats van als rente op mijn rekening voor het gebruik en van mijn geld !

  5. Sinds ik ooit zag hoe vrouwen mannen werden in de DDR, athleten hertenbloed inspoten om meer zuurstof te krijgen en zwemsters schouders hebben als Epke Sonderland, geloof ik niet meer in sprookjes. Doping zit overal in de sport, het helpt mensen onmenselijke prestaties te leveren. Zoals in de vierde versnelling de Alpen doorfietsen, waar anderen bij het kleinste verzet blijven steken. Wielrennen is al decennia lang verziekt. Hoeveel dodelijk voorbeelden kennen we allemaal al niet? Rabo had een mooie ploeg, een goede organisatie maar presteerde niet naar rato. Zouden die renners wel eens echt ‘gepakt’ hebben daar? Vast niet. Wellicht dat daarom het sponsorcontract is opgezegd. Trouwens, volgens mij was men al enige tijd bezig met rationaliseren van het sportsponseringverhaal. Dus dit past prima in de strategie…

    • Met je laatste zin ben ik het eens Leo.
      Het komt Rabo zéér goed uit in deze crisistijd waarbij ze in Amerika in de laatste 10 jaar heel veel ongeloofwaardige hoge hypotheken hebben verstrekt.
      Nu hebben ze een stok (Armstrong) in handen gekregen om terug te slaan.
      Daardoor kunnen ze nu wat meer hun ‘stroppenpot’ vullen.

      Het eerste is duidelijk niet waar.
      De Rabo ‘jongens’ hebben zeer veel uit de verboden pot gesnoept.
      Rasmussen
      Dekker
      Thomas Dekker
      Boogert

      Het dopingverhaal is heel eenvoudig, ooit zij Jos Lammerting (ook een profwielrenner) “als je niet gebruikt, kun je het peloton NIET bijhouden”!
      En iedereen hield het pelototn bij ! ! ! ! ! ! ! !

      Toch nog één mooi verhaal over een renner die het verdomde om te gebruiken.
      Zijn naam is Christophe Bassons een Franse renner met zeer veel talent.
      Die kreeg een contract onder zijn neus van 4500 euro per maand wanneer hij zonder doping reed.
      Hij kreeg ook een 2e contract waarbij GEZEGD werd als hij wel wilde gebruikte er een nul achter kwam te staan in dat 1e contract, dus 45000 euro per maand.
      Hij reed 3 jaar zonder doping in het peloton.
      Werd op een gegeven moment door ‘dhr’ Armstrong ter verantwoording geroepen, en het gesprek eindigde met de woorden van Armstrongs kant, “Fuck You”.
      Daarna is hij door heel veel renners in het peloton het wielrennen onmogelijk gemaakt want ze gaven hem duwtjes zodat hij de wegkant in vloog of op een verkeerszuil terecht kwam.
      Daarom heeft hij eieren voor zijn geld gekozen en is gestopt met de “sport´!

  6. Pingback: Een WE-300 voor iedereen | Platoonline

  7. Heel dat profpeloton, met alles erop en eraan opdoeken. De amateurs goed onder de loep nemen en daarna alles opnieuw opbouwen. De tour kleinere dagroutes laten rijden en geen 3 weken achter elkaar. Dat hele commerciële circus… weg er mee. Want de grootverdieners bevinden zich niet onder de renners. Die zitten in die bedrijven met kilo’s boter op het hoofd.

    En ze wisten er allemaal van.

    Terechte WE. helemaal mee eens.

  8. Het is een algemeen gegeven en hypocriet zijn ze zeker,geld daar draait het om !

    Maar waarom nu,waarom Armstrong 8 j naar dato nagelen terwijl collega’s ook gebruikte,is doping juist ? Nee. Maar als het toch niet uit het beeld verdwijnt geef het dan vrij.

    Persoonlijk vind ik de wielersport keihard,lichamelijk ondervoed want te zwaar mag men niet zijn,moeten presteren en bij elke val kunnen ze hun leven riskeren.

    En de geldschieter zal het een worst wezen,niet de mens telt,maar the big money!

    • Nog maar een spreekwoord, Laura.
      “Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald hem wel”.
      Lees ook eens goed mijn reactie bij Leo over Christophe Bassons.
      Armstron en de anderen zijn leugenaars van de ergste soort.
      Hulken kunnen daar niet tegen!

      En ik denk ook dat je de doping vrij moet geven.
      Speel maar lekker met je leven als je zo nodig moet.
      Neem dat risico maar als je wilt winnen.
      Dan is het je eigen verantwoording en niet van een sponsor of van een teambaas.

      Ik herinner mij de woorden die ooit werden opgetekend van Tom Simpson.
      “Morgen zal ik eens wat laten zien”.
      Het kwam helemaal uit, hij stierf van zijn racefiets vallende op de flanken van de Mont Ventoux.
      Even teveel pillen geslikt!

Geef een reactie

