HOT

Stelt u zich eens voor, een HHH in zijn puberjaren als beginnend automonteur werkend in een garage vlak naast het station.

Het was de tijd van de ´long HOT summers`, bovendien vierde de minimode hoogtij die dagen en hoe hoger die rokjes, des te HOTTER werd het Hulkje.

Wij stonden meer buiten als binnen in de garage om het vrouwvolk wat zich haastte naar de treinen te bewonderen.

Vaak kreeg je dan nog te maken met het Monroe verschijnsel dat de rokjes nog wat wind vingen en er nog meer zichtbaar werd.

Sinds die tijd kreeg ik mijn `middlename`!

Wij werkte aan een Nederlands automerk met het ´pientere pookje` en daar was genoeg werk in.

Waar ik eigenlijk altijd een hekel aan had waren de zogenaamde dashboard klusjes.

Vaak had de auto al enige tijd in de zon buiten gestaan en was van binnen flink opgewarmd en wanneer je dan met een hete looplamp en je rood aangelopen hoofd onder het dashboard had gewurmd, baalde ik altijd flink.

Op een gegeven moment werd ik geroepen om voor de zoveelste keer een lichtschakelaar te vervangen en ´mevrouw klant´ wilde er op wachten.

Als ik haar zie begint mijn puberhart wild te bonken in mijn lijf en heb voor ik de auto induik al een rood hoofd. Gloeiende, gloeiende, WAT EEN STUK ! ! !

Zij droeg een modern popart minijurkje met een heerlijk decolleté en had lang zwart krullend haar.

Ik kwam gelukkig weer tot mijn positieven, nadat ik haar waarschijnlijk even met open mond had aangestaard en begon aan het routine klusje.

Vanonder het dashboard probeerde ik steeds een glimp van haar op te vangen maar dat lukte niet erg.

Plots voelde ik een enorme bos haar langs mijn hoofd en in mijn nek glijden.

Ik werd echt LOEIHOT ! ! !

En terwijl ik dacht, “ze valt ook op mij”, hoor ik tegelijktijd zwaar gehijg in mijn oor.

GLOEIENDE, GLOEIENDE!

Ik probeerde een blik in die richting te krijgen en kijk recht in de kop van een enorme hond.

Het loeder, ook zo’n krullenbol, was vanaf de achterbank naar voren geslopen en belaagde mij flink.

Nu ben ik gelukkig niet bang voor honden maar op een of andere manier schijt ik altijd in mijn broek voor die beesten.

Met een angstig bekrompen stemmetje vraag ik of zij het beest a.u.b. wil weghalen zodat ik mijn werk normaal kan doen?

Gelukkig voldeed zij aan mijn verzoek en sindsdien keek ik steeds eerst de klant aan maar daarna meteen even op de achterbank!

6 thoughts on “HOT

  1. Oftewel ‘safety first’, wel zo verstandig Hulk, zelfs voor een Hot Hulk.
    Ik dacht dat het verhaal er op uit zou draaien dat je met dat “stuk” uiteindelijk getrouwd was. 😉

Geef een reactie

