Ook worst (oud log)

De uitnodiging klonk als een klokje, mijn oudste zus kreeg en respectabele leeftijd en wilde dat graag vieren in het Betty Asfalt complex aan de Nieuwezijds Voorburgwal te Amsterdam.

Het theater aldaar wordt er bestiert door ene Paul Haenen met zijn compagnon.

Wie Paul niet kent heeft pech!

En anders luistert diegene maar eens naar zijn stem van Bert in de kinderserie Sesamstraat.

Het toneelstuk wat wij kregen voorgeschoteld, “in bed is het fijn vertoeven”, was erg saai en werd gespeeld door twee homo’s, die daar enkel in hun slipje rondhuppelden en dan weer snel onder de dekens kropen.

Volgens mij hadden ze het koud. ( kon je stiekem zien )

Als het toneelstuk is afgelopen, haal ik opgelucht adem en even later is het buffet geopend met heerlijke etenswaren, waar ik met veel genoegen gebruik van maakte.

Mijn zus verkeerd al jarenlang in de ‘high soos’ waardoor er talloze prominente gasten rondliepen.

Ik heb eens goed rondgekeken naar al die yups omdat zoiets best een bezienswaardigheid is.

Mensen uit de kunst, mode, filmwereld, ook ontwaarde ik er een Hulk maar dat kwam omdat ik toevallig voor een spiegel stond.

Diverse speeches volgden elkaar op en dan hoor je toch weer bijzonder mooie en nieuwe aspecten over je zus.

Op een gegeven moment wil ik ook wat zeggen en klim op een stoel.

Het werd doodstil en daarna begint mijn korte speech.

“Lieve zus, een mens is nooit te oud om te leren, daarom wil ik je het volgende meegeven”. “Rookworst zonder R, is ook worst”!

Stond iedereen mij bijzonder dom aan te staren, waardoor ik het zonder nog maar eens herhaalde.

Wanneer ik van de stoel spring klonk er een licht applaus en ik voelde  mij als een Hulk in een porseleinkast!

 

 

 

13 thoughts on “Ook worst (oud log)

Geef een reactie

