Overkomen

Soms overkomt je zomaar iets.
Gebeurt u dat weleens?
Mij overkwam vanmorgen iets wat ik niet voor mogelijk had gehouden.
Ik was “wild and roving” onderweg om mijn schaatstochtboek aan de man te brengen.
Kreeg ik onderweg het idee om naar Jisp te rijden en de mensen daar met een boekje te bedanken voor hun enorme vele werk wat zij doen voor het organiseren van de schaatstochten.
Jisp was n.l. ook de startplaats van de ‘Helletocht’.
Wanneer ik mijn auto heb geparkeerd zie ik 2 mensen uit een andere auto stappen en loop op hen af.
Een van hen stelde zich voor en ook de andere waarna hij een tv camera uit de kofferruimte viste.
Zij waren een cameraman en een journalist van tv Noord-Holland.
Hij vroeg mij wie ik was en ik vertelde hem dat ik Jan de ijsmeester van Jisp een boekje van mij wilde overhandigen.
Hij vond dit een geweldig nieuwsitem omdat zij al bijna een week een heel leuk programma over Jan maakte vanwege het feit, of de Bannetocht al dan niet door kon gaan.
Daarin komen heel hilarische tv momenten voor, bijvoorbeeld van een door het ijs zakkende collega van Jan, enz. enz.
Gewoon een heel leuk programma om naar te kijken.
Daarom stelde hij voor dat ik dit boekje zou overhandigen aan Jan de ijsmeester, die zoals later bleek met meerdere rayonhoofden van de Bannetocht ook de Helletocht hadden gereden, waarbij zij een interview van mij afnamen en er opnames van maakte.
Jan de ijsmeester vertelde iets over de helletocht en ik zei hem meteen dat hij mijn boekje ook had kunnen schrijven, omdat hij precies omschreef wat ik ook meemaakte.
Wie TV Noord-Holland kan ontvangen, woensdagavond in het 18.00 uur nieuws ben ik in beeld.
Soms…………………!

35 thoughts on “Overkomen

  1. Kijk dat zijn van die kadootjes die het leven mooi maken! Jammer genoeg kunnen wij deze zender niet ontvangen. Misschien kun jij later een linkje plaatsen van “uitzending gemist”?
    (dit hoort ook in je blog van het boek te staan, toch Hulk?) Zo mooi man!

  2. Geweldig samen met de Journalist vormde jullie de 3 J 😉

    Ik lees met genoegen hoe je boek over de ”toonbank” vliegt, je had al goede reclame in het blad en kijk nu ook op tv, ja geweldig dat je energie zo beloond word 😀

    • Kweenie of dat lukt in Zuid-Holland maar anders staat er een fotoreportage op mijn weblog van Helletocht.
      Was wel 2 uur werk voor 10 seconden uitzending
      maar natuurlijk top reclame voor mijn boek.

      • Omdat er om het half uur een nieuwsuitzending is, ben ik steeds naar mijzelf aan het kijken.
        Ik lijk op mijn vader vind ik.
        En wat een LOEIZWARE stem!

  3. Behalve AT5 zien we zelden regionale zenders. En nu ik dit lees is het alweer drie dagen geleden uitgezonden. Handig Leo, handig! Wel leuk dat je dxit meemaakte, elke publiciteit is meegenomen. Hoop op hetzelfde als mijn boek er over een maand of 1,5 ook is…

Geef een reactie

