Vieren

Het ergste aan verjaardagen tegenwoordig vind ik het vieren ervan.
Ik was in het verleden al zo slim om een vrouw te kiezen die drie dagen later jarig was dan ikke, zodat wij gezamelijk onze verjaardagen konden vieren.
Toendertijd was dat geen probleem want beide grote familie´s en onze eigen aanwas hadden ruimte zat in ons huis.

Hulkenhuis

Tegenwoordig zijn wij, omdat de meeste kinderen het huis uit zijn, wat kleiner gaan wonen.
Dat impliceert echter dat wij niet meer van die onwijze gezellige Hulkenparty´s meer kunnen houden.
Dus nu komen nog slechts de kinderen en één kleinkind.
Leuk hoor maar die zie je al zo vaak en als Hulkinnetje dan ook nog ziek is, stapt iedereen na 3 uurtjes alweer op.
Het allergrootste voordeel is nu wel dat wij een hele week appeltaart en slagroomtaart eten. Voor anderhalve week groentesoep plus bergen kadetjes naar binnen moeten schrokken en voor de komende maanden frisdrank, bier en wijn in huis hebben.
Maar het allerergste is dat wij komende week stijf staan van de zenuwen want een nieuwe schonezoon heeft ons een stelletje staatsloten cadeau gedaan en daar doen Hulken normaliter nooit aan mee omdat ze daar niet in geloven.
Maar het toiletbezoek is sinds die dingen in huis liggen omhoog geschoten!

29 thoughts on “Vieren

    • Ben eigenlijk hardstikke blij dat zij hun eigen stekkie hebben gevonden!
      En het is altijd goed als ze komen aanwaaien.
      Maar de totale familie op bezoek, dat gaat niet meer, dan moet je al een zaaltje afhuren o.i.d.

  1. Ocherm heeft Hulkinnetje het nu ook te pakken.Wat verjaardag vieren betreft heb ik een aantal jaren de rollen omgedraaid. Bij oudste op de koffie in de ochtend met gebak., Door naar jongste voor lunch en als toetje jawel gebak. Laat in de middag naar middelste dochter en daar aanschuiven voor warme hap.En jawel, als toetje nog eens gebak.Iedereen tevreden en thuis geen gedoe. Ik hoop dat je droom van optrekje uit mag komen en dat het niet bij een luchtkasteel zal blijven. Fijne Zondag, liefs Ria

  2. Voel je niet bezwaard om hulp te vragen ,zo’n taart wil ik je bést mee helpen hoor en als je gezondheid te lijden heeft van de staats loten …geneer je niet , stop ze in een envelop en stuur maar naar mij, jij uit de zenuwen en je hoeft ze achter niet te verscheuren , doe ik voor je want natúúrlijk zijn het nieten;-)

  3. Nog mijn felicitaties voor Hulkinnetje en beterschap gewenst.
    Wij waren het zat om de verjaardagen van de volwassen familieleden te vieren met cadeautjes. Wij stoppen het geld wat we daaraan uit zouden geven + het geld dat we kwijt zouden zijn aan snoeperijen en drank in een pot. Eenmaal per jaar organiseert een van ons met dat geld ergens een verjaardagdag. Iedereen actief bezig. Veel beter dan opzitten en pootjes geven.
    Uiteraard gaan we wel altijd naar de verjaardagen van de kleinkinderen, die natuurlijk ook meegaan op de verjaardagdag.

  4. Proficiat voor en met Hulkinnetje en ook van harte beterschap voor haar.
    Och HHH je stopt alles netjes in de diepvries en als de hele meute de volgende keer langs komt helpen ze je wel weer verder met opmaken.

  5. Beterschap vor Hulkinnetje verwen haar maar goed en in dit geval doet soep goed.

    Het vieren, eerlijk gezegd HHH, k vier mijn verjaardag zoals ik het wil ik neem ijn zussen mee eten want de kids moeten naar school als het door de weeks valt of op een zondag en ik ga me niet of ger uitsloven ommet overschot aan eten en drank te blijven zitten. Dus zo los ik dat op dit afgelopen jaar waren mijn zwager en neefjes ook van de partij en daarna ieder naar huis heerlijk, geen hoeven te bedienen ieder had aandacht voor elkaar en geen restjes in huis 😉

  6. Ten eerste beterschap voor hulkinnetje, ga haar maar lekker vertroetelen.

    Wat een heerlijke grote familie heb je toch. En inderdaad gezellig met elkaar uit eten, heb je ook geen last van de rommel die je altijd moet opruimen naderhand.

    En die staatsloten die jullie hebben gekregen? We gaan er vanuit dat er een prijs op is gevallen. Dat kan niet anders!

    • Ja, de Hulk komt uit een gezin van 7, Hukinnetje ook en wij hebben zelf 7 kinderen.

      Mocht er een dikke prijs vallen op de loten dan organiseer ik een weblogmeeting van jewelste!

  7. Gefeliciteerd met Hulkinnetje en ook meteen beterschap!

    Oeh ja, ik weet psies wat je bedoelt met die verjaardagen. Bij ons in de familie verjaart bijna iedereen de tweede helft van het jaar. Om de twee weken is er wel iemand jarig. En dan zijn er weken waarin er twee of drie verjaardagen zijn. Zit je weer tegen die koppen aan te kijken hahaha.

    • Da´s HEEL ERG 😉

      Mijn jongere broer zijn aangetrouwde familie die zitten op verjaardagen zoals anderen op voetbal zitten.
      Alle weken is het raak!

    • Dank U wel !

      Zo kan het ook.

      Mijn schoonzusje doet het altijd groots of ze doet het niet, dat kan ook.
      Maar zij hebben de ruimte er ook voor.

  8. Nog van harte gefeliciteerd. Jij en hulkinnetje natuurlijk ook. En beterschap voor haar, want niet leuk om ziek je verjaardagsfeestje te moeten vieren.
    Succes met de loterij 🙂

    Groetjes Inge

  9. Nog van harte gefeliciteerd. En nog wel een kroonjaar ook :-)Jij en hulkinnetje natuurlijk ook. En beterschap voor haar, want niet leuk om ziek je verjaardagsfeestje te moeten vieren.
    Succes met de loterij

    Groetjes Inge

Geef een reactie

