Het belsysteem

Zoals beloofd borduur ik nog even voort op mijn vorige log van de SAT relatie.

Zo af en toe heb je elkaar ’s nachts nodig, vandaar dat ik een ingenieus belsysteem heb aangelegd.
Een belletje bij Hulkinnetje in haar kamer en een bij mij.
Als je wilt bellen trek je zachtjes aan een koordje dat via het halve huis door allerlei ringvormige haakjes loopt en waardoor het belletje netjes hoorbaar in ieders kamer klinkt.
De afspraak is, drie keer bellen als je wilt, twee keer terugbellen als je niet wilt, één keer bellen betekent dat het goed is, dus kom maar snel.
Tot zover alles goed!
Nu komen de problemen.
Hulkinnetje trekt drie keer aan de bel, eens in de twee jaar!
Da´s meestal wanneer ik er even een nieuwe lamp moet komen indraaien.
De HHH belt echter alle nachten drie keer.
Waarna hij in spanning afwacht.
Gloeiende, gloeiende………………nee!
Weer niet!
Morgen maar weer opnieuw proberen.
Echter, nooit maar dan ook nooit krijg ik tegenbericht!
Wat blijkt nu uiteindelijk?
Hulkinnetje heeft één keer WEL gebeld.
Naar het ‘bel me niet register’.
Die hebben haar geadviseerd om het klepeltje bij haar bel eruit te halen.
Gloeiende, gloeiende!

33 thoughts on “Het belsysteem

  1. Nee dit meen je niet he Hulk……. hahaha ..ik geloof er niets van dat het zo werkt… ik heb t mangoud voor gelezen en dat wil wat zeggen.*lol* .Zo leuk!!

    • Wéér een die lacht!

      Vroeger zeiden wij op het werk tegen elkaar, ‘als we het gedaan hadden’, “heb je nog gelachen vannacht”?

      Nou, het is tegenwoordig huilen (met de pet op)
      😉

    • Ja, ik dacht ik neem een blondje.
      En in het begin liep het allemaal prachtig maar als ze op leeftijd komen, willen ze enkel nog praten. 😉

  2. En als je niet weet waar het klepeltje hangt, worden er geen belletjes geluid. 😉
    Maar misschien een keertje HHH niet bellen, dan gaat hulkinnetje zich afvragen of het belletje nog wel doet ;-)en gaat ze het uitproberen en dan gaat het belletje….. kan je op zijn minst weer even kijken of de lamp het nog doet 😉

    • Kijk, dit is eindelijk eens een KNAP antwoord!
      HEER A, uw gespinsel werkt weer voortreffelijk!
      EINDELIJK een MANNEN antwoord!

      Ooit was ik zo slim om de hoofdschakelaar om te zetten.
      En er werd gebeld.
      Toen maakte ik de fout om te zeggen, “wat zie je er Lief uit”.
      “Dat kan je helemaal niet zien”!
      “Opmiet, opflik, slapen jij”.

      Gloeiende, gloeiende, dan ga je maar weer.

Geef een reactie

