BIG LUL

Vanmorgen in ijskkkkkkkkkkkoude weersomstandigheden op de racefiets geklommem voor de eerste tocht dit jaar in groepverband.
Na zo’n 15 km moest ik lossen en ben alleen verder gegaan in mijn eigen tempo.
Ik had mij niet voor zo’n klein tochtje omgekleed dus wilde ik er nog wel even een bikkelharde training van maken.
Wanneer ik uiteindelijk in Alkmaar voor een verkeerslicht sta te wachten samen met een vreemde groep wielrenners van een man of acht, zie ik er een bijstaan in korte broek.
Hoofdschuddend keek ik mismoedig naar zijn benen, wat gezien werd door een collega van hem.
“Jaha, dat is onze bikkel”, riep hij tegen mij.
Ik repliceer hem onmiddelijk zonder erbij na te denken.
“Bikkel?”
“BIKKEL?”
“BIG LUL, zul je bedoelen?”
Enfin, de hele groep hangt plotsklaps hikkend van de lach over hun stuur heen, vermoedelijk hadden zij er ’s morgensvroeg ook al iets over gezegd?

22 thoughts on “BIG LUL

    • Ja, maar dit was geen grapje voor hem.
      Kon duidelijk zien dat hij het koud had.
      Normaal ga je pas met 15 graden in een korte broek fietsen ! ! !

    • Ja, de temperatuur was lekker fris.
      Ik had precies de juiste hoeveelheid kleren aangetrokken.
      En toen reed ik op het laatst in de schaduw van een wolkenband en werd ik toch koud.
      Was blij dat ik thuis was!

Geef een reactie

