WE Oplossing

Pffffffff, daar is ie weer.
Meestal lees ik bij Melody de eerste.
Gloeiende, gloeiende, het is ook elke maand weer raak.
En bijna elke weblogger tuint er weleens bij hem in, hoewel zijn opdrachten natuurlijk geheel vrijblijvend zijn.
Ergens hier in Nederland zit er maandelijks een baardig mannetje te broeden op een woord, waarmee hij sommige mensen tot pure wanhoop drijft.
Stiekem grijnst hij verkneukelend voor zich uit, wanneer hij zich de krakende grijze massa´s onder de pannen voorstelt.
Misschien koestert hij verwachtingen over deze of gene, wiens schrijfstijl hij intussen doorgrond, of denkt te doorgronden.
Daarbij komen zijn vaak goed doorzien en juist geschreven commentaren, absoluut niet uit een giftige pen.
Het vreemde daarbij is, dat heerschap haalt gloeiende, gloeiende, bij een ieder het beste naar boven, qua schrijfinvulling.
Echter, hoewel ik uit Liefde ben geboren en in Liefde mijn leven wil leiden, krijg ik bij zijn opdrachten weleens …..neigingen.
Kijk, begrijp mij goed?
Ik ben niet zomaar een man.
Ik ben de Hartelijke Hot Hulk!
Maar die baardaap weet bij mij, mijn vrouwelijke eigenschappen bloot te leggen.
Maandelijks weet hij mij tot een ongesteldheid te dwingen, die ik als onontkoombaar beschouw, gelijk een vrouw bij haar eisprong.
Mijzelf bij hem arbeidsongeschikt te melden, kan niet.
Ik ben al jaren arbeidsongeschikt en heb het schrijven een beetje als mijn ding gemaakt.
Hij echter, gebied mij maandelijks driehonderd woorden te schrijven, als opdracht.
En in dat laatste zit hem nu net de kneep.
Die inspiratie ontneemt hij van hen, die in alle vrijheid hun blog willen schrijven.
Als een rattenvanger van Hamelen vraagt hij aan je, “DOE MIJN DING”?
En gedwee, als vele schapen volgen wij hem.
En ik, ik wil zo graag eens dat gloeiende, gloeiende zwarte schaap zijn.
Zodoende, ben ik op mijn beurt aan het broeden geslagen.

43 thoughts on “WE Oplossing

  1. Als dominant en niet onderdanig mens doe ik daar dus never-nooit aan mee, al wil ik me dan nog wel eens dienstbaar opstellen naar mijn echtgenote als die weer iets gedaan wil krijgen. Maar dat komt dan voort uit wederzijds respect (om maar iets te noemen). Schrijven om het schrijven doe ik slechts als ik inspiratie heb en dat is dagelijks het geval. Dus baardaap of blonde aantrekkelijk dames kunnen mij op dit punt niet of nauwelijks raken…..scheelt een hoop frustraties als ik het zo lees..:)

      • 🙂 Ik reageer wel maar als het om Leo gaat, ben ik allang opgehouden met hem te overtuigen van het feit dat het hier om een uitdaging en niet om een opdracht gaat. Wie niet mee wil doen, hoeft niet. Wie er een levenswerk van wil maken om overal aan te geven dat hij zijn eigen ding wil doen en niet onderhevig wil zijn aan opdrachten en uitdagingen, hij gaat zijn gang. Ik ben voor de lol begonnen met de WE en wie er plezier aan beleeft, is eeuwig en altijd van harte welkom. 🙂

    • Dat is nu net het probleem van iemand met een bipostoornis.
      Voor hen bestaan de uitdagingen als een opdracht.
      Het zal en moet gebeuren.
      Liefst meteen!

  2. Pingback: De nieuwe WE voor april/mei | Platoonline

  3. Nou, me dunkt niet dat jij iemand bent die tegen zijn zin zou meedoen 😉 maar wel lekker even keet schoppen met een schrijfje… voor de fun!
    Keigoed gedaan deze we-300

  4. Binnenkort verdwijn ik van WordPress, ik kan geen foto.s meer uploaden enz. Ik hou “mijn gedachten” nog wel aan! Ik blog (binnenkort hopelijk weer openlijk) verder met mijn blog bijhttp://mijnverlangen.blogspot.nl/
    Je hoort nog van me Hulk, en die “baardaap” hoort dan natuurlijk ook nog van me!

  5. Beste Hulk, ik reageer een beetje laat want mijn hele management zat in Praag. Acht je begrijpt me wel. Maar vandaag las ik je onnavolgbaar grappige WE en ik poog nu mezelf uit die deuk te bevrijden. Ik heb helemaal scheef over tafel gehangen van het lachen om die baardaap waar jij zoveel dingen bijhaalt die ik zelf nooit heb kunnen bedenken.
    Laat ik het zo zeggen: jij bent voor mij vanaf nu het zwarte schaap. En niet zo maar een zwart schaap. Nee, je bent het aardigste, kont tegen de krib werpende, grappigste en volledig uit zijn bol kunnen gaande zwarte schaap dat ik ooit ben tegengekomen.
    Ik heb je pesterig bedoelde stukje dus zeer kunnen waarderen en ik beloof je dat ik mijn best zal doen om ook in de toekomst al de door jou genoemde kwalificaties waar te maken. Het zal niet meevallen maar ik ga mijn best doen. Het is als het ware een ehh… uitdaging, ja misschien wel een opdracht voor me geworden.
    Ga zo door Hulk. Je bent een kanjer van een Heemskerkse, Hartelijke Heavenly Hotte, Hoeraroepende Hulk. En ik ben je fan.

    Plaat

    • Gloeiende, gloeiende, Plaat!

      Tot tranen geroerd je reactie gelezen.
      Natuurlijk kan het geschreven woord soms verkeerd vallen en pijn doen, echter jij vatte het sportief op zoals het van mijn kant bedoeld was.

      Mijn bedoeling was, jou proberen de OPLOSSING terug te geven.
      Weet niet of ik daar helemaal in geslaagd ben?

      Dank je wel, Fijne VENT!

  6. Het is een uitdaging.. en toch wordt het een opdracht. Een oplossing is om niet meer mee te doen, maar het verlangen blijft toch. Je slaat een keer over, wellicht twee keer, maar die derde keer laat je je hersenpannen toch weer kraken. Lekker, want ik kom hier graag lezen!

  7. Ik heb je we300 gelezen, niet omdat het moet maar omdat ik het leuk vind, net als het schrijven van een WE300. Hulk plaag jij die baardaap maar zo af en toe hoor, ik weet dat hij dat stiekem leuk vindt. ik deed dat eerder ook wel, zijn reacties zijn me zeer dierbaar.

  8. Haha, schitterend!!! En je hebt gelijkt, die uitdagingen brengt het beste naar boven. Na te lang niet meer geschreven te hebben schrijf ik met plezier en door die opdrachten een doel.
    Maar ik heb met schaterlach dit gelezen hihi!
    Ik denk dat je echt een Hulk voor moet zijn om dat te kunnen schrijven 😉

  9. Kostelijk beschreven! Ik zit hier gewoon weer te schuddebuiken… ik kan het nog steeds ;-).
    En Plato heeft het heel sportief opgenomen, ik had ook niet anders verwacht ;-).
    Op naar de volgende WE300!

Geef een reactie

