Gestoken

Ben flink gestoken, door een kerel die ik niet mag.
Watskebeurt?
Moest van mooi huisartinnetje naar fysiotherapeut.
Ventje begon flink in mijn knieholte te wrijven en te duwen met als resultaat, kon daarna helemaal niet meer fietsen en voelde veel meer pijn.
Als ik op het 2e bezoek bij hem kom, vraagt hij hoe het gaat.
Dus ik zeg rustig tegen hem,”als je weer hetzelfde als de vorige keer met mij flikt, jaag ik je hier het hele pand rond”!
Kijk, dan weten ze meteen waar het op staat.
“Goed”, zegt hij, “dan blijf ik daar vanaf”.
“Is je geraden”, riep ik dreigend uit.
Daarna begon hij een moeilijk verhaal dat alles in de knie aan elkaar vastzit en met elkaar verband houdt.
“Zal wel”, dacht ik, “als je mij maar van de pijn af helpt”.
“Ben je bang voor naalden”, vroeg hij mij?
“Hulken zijn nergens bang voor”, verzuchtte ik.
“Goed, want dan ga ik jou steken”!
“Doe maar”, zei ik, want ik was al bekend met dit concept.
Het heet ‘dry needling’ en het werkt simpel.
Door te voelen zoekt hij een een pijnlijke plek in een spier en prikt daar gevoelloos een superdunne naald in.
Wanneer hij het spierknooppunt raakt.
“GLOEIENDE, GLOEIENDE”!
Even doet het hevig pijn, waarna het wegzakt.
Terwijl ik strompelend de tent bij hem binnenkwam, ging ik er huppelend vandaan.
En vandaag een stukje gefiets op mijn gewone fiets en dat ging pijnloos.
Hoop zo dat hij a.s. vrijdag zegt,”klim maar op de racefiets, Hulk”.

26 thoughts on “Gestoken

    • Men noemt het een spierknoopunt.
      Door te drukken en te voelen vinden ze de plek die het meeste pijn doet.
      En daar prikken ze die naald in.
      Ze zijn zelf ook geweldig gelukkig met deze nieuwe techniek omdat ze er vele problemen snel mee oplossen.

Geef een reactie

