Hulkverlener

Zit ik van het warme avondeten te genieten zie ik de overbuurvrouw voor ons huis stoppen met haar auto.
Zij hebben daar een invalide parkeerplaats i.v.m. een rare ziekte van haar.
Haar spieren worden soms niet aangestuurd door bepaalde zenuwen.
Wel, dat mens is een geweldige doorzetster, daar kan je niets van zeggen.
Reed vorig jaar op een elektrische ligfiets Alp du zes, want dat moest ook nog even gebeuren.
Plakte erna een heerlijke vakantie aan vast want dat hadden zij ook al jaren moeten overslaan vanwege haar ziekte.
Probleem is bij haar, ze denkt dat ze alles nog kan doen.
Dus ging de achterklep van haar auto open en kwam als eerste haar rollator naar buiten rollen.
Vervolgens een tas met boodschappen die zij op de rollator wilde plaatsen. Op dat moment weigerde haar spieren en zwaait ze met een klap om en valt met haar ribbenkast op de trekhaak van de auto.
Ik spring van mijn stoel en vlieg naar buiten waar inmiddels een auto is gestopt en 2 vrouwen de boodschappen in de tas aan het terug stoppen waren.
Denk dat zij dat het belangrijkste vonden?!?!?
Ik vraag hoe het met haar gaat maar zij probeert overeind te komen dus help ik haar met Hulkenpower.
Als zij haar rollator vast heeft, begeleid ik haar naar haar woning waar een van de vrouwen de boodschappen heeft binnen gezet nadat ze de sleutels van haar had gekregen.
Zonder een kik te geven maar wel diep zuchtend van de pijn help ik haar binnen op een stoel waar ik haar jas uittrek.
Ik bied aan te bellen of te blijven maar zij slaat alles af.
Tja, ik ken haar al een poosje, keihard voor haar zelf, nooit opgeven, van alles aan de hand halen, enz. enz.
Anderhalf uur later zie ik de huisarts bij hen binnen gaan en wat later staat er een ambulance voor de deur.
Ik ga even naar buiten en wens haar sterkte.
Meer kan je niet doen als Hulkverlener!

15 thoughts on “Hulkverlener

  1. Je hebt gedaan wat je kon. Dat zal je buurvrouw zeer op prijs gesteld hebben. Vooral dat je het eerst aan haar dacht.
    Ik hoop dat ze niets ernstigs aan de val heeft overgehouden.

    • Zou je echt niet willen Geesje.
      De buurvrouwen hier liggen als hier als jachthonden voor de deur!
      Hulkinnetje houd ze op afstand met de deegroller.

  2. In eerste instantie lijkt zij niet veel te mankeren hoewel zij gisteravond met loeinde sirene naar het ziekenhuis vertrok.
    Dus we hopen er maar het beste van.
    Morgen is zij jarig.

Geef een reactie

