15 seconden

Nadat ik verscheiden weken een kwinkkwankerkwakzalverfysiotherapeut aan mijn lijf heb laten rommelen heb ik die vent zijn ontslag gegeven.
Hij begon mij pijn te doen en dat mag een fysio niet doen, heb ik ooit geleerd.
Dus terug naar mooi huisartsinnetje en die beval een scan te laten maken van de knieholte waar al bijna 2 maanden een flinke pijn heerst.
Tijdens de scan kon men niets vinden.
Intussen had ik last gekregen van een verschoven ruggenwervel, die ik ooit door een fysiotherapeut liet behandelen maar die gozer zit op baan veranderingen.
Ik hoorde plots waar hij nu weer kon uithangen en ik waagde de gok door een belletje te plegen.
En wel hoor, meneer Job had daar een nieuwe job en ik kon gelijk dezelfde dag om 13.00 uur langskomen.
Na de welkomceremonie mocht ik op de bank zitten en mijn armen voor mijn borst kruisen.
Er werd een opgerolde handdoek in mijn rug gelegd en ik kreeg het bevel mij ontspannen naar voren te doen vallen.
Vervolgens heeft hij mij in een of andere greep gelegd en ik hoor een klik in mijn rug en weet dat de wervel weer goed zit.
Moest met een week terugkomen, dus ik vandaag heen.
Ik had geen rugklachten meer daarom riep ik meteen “doei!”
Hij ook “doei”, roepen en wij lachen ondanks zijn slechte ochtendhumeur!
Ik vroeg, “kan jij misschien even naar mijn knie kijken?”
“Ja hoor, dat kan ik”, zei hij
Dus ik laat mijn broek zakken en hij kijkt aandachtig naar mijn knie.
Echter, dat was de verkeerde kant.
“Ja, dat weet ik niet”, roept hij verontwaardig en gaat naar de andere knie zitten staren.
“Mooie knie”, zegt hij na verloop van tijd.
“Vind ik ook maar waar zou die pijn nu vandaan komen?”, vroeg ik hem.
“Ohhhhhhhhh, is dat het probleem”, grijnst hij mij olijk toe.
Daarna begint hij een uitgebreid onderzoek van bewegingen van tenen, enkels, knieën en heupen.
En hij eindigt bij de hamstrings.
En daar zit hem nu het probleem.
Ik heb een geïrriteerde pees aansluiting op mijn onderbeen aan de binnenkant van mijn knie.
“Kan ik niks aan doen”, zegt hij eerlijk.
“Je krijgt een rekoefening van mij mee en ik bel je over 14 dagen hoe het gaat”.
Ik heb zomaar weer het gevoel dat ik bij de kundigste fysio beland ben.
Hij weet echt goed waar hij over praat en gaat niet zomaar iets doen zoals die vorige.
Dus mochten jullie mij de komende tijd 15 seconden missen, dan doe ik een rekoefening, want zolang moet hij duren.

17 thoughts on “15 seconden

  1. Je bent gezegend als je een goede fysiotherapeut vindt. Het vervelende is echter dat ze amper meer behandelen, maar je oefeningen laten doen. Vaak is dat wel goed, maar soms is een behandeling beter. Voor bepaalde zaken ga ik dan ook naar een sportmasseur. Die beheerst nog het ouderwetse vak van masseren.

  2. Je weet het weer hilarisch te brengen Hulk, maar je zit er maar mooi mee te hannessen. Hopelijk krijgt deze fysiotherapeut het snel voor elkaar jij je knie weer naar behoren kunt gebruiken.
    En nu, hup hup…. je oefeningen doen!

  3. Hulk, ik heb geen slimme opmerkingen in voorraad. Ik hoop dat je snel van je pijn af bent. Ik begrijp uit de reacties dat de echte fysiotherpeut ;met kennis van kneden niet meer bestaat. Vreemd. Of zou dat soms komen doordat mensen graag fysiek willen worden behandeld. Dat de therapie dus vaak als een soort bezwering werkt. De therapeutenopleiding zal toch niet zo maar iets doen?

  4. Het blijft toch bijzonder dat fysiotherapeuten vaak beter weten waar en hoe een probleem oplosbaar is dan doktoren met al hun kennis en kunde. Kan je nu ook niet fietsen??? Lijkt mij een aardige beperking van je vergezichten…

    • Lopen gaat, maar fietsen begint al na 50 meter flink pijn te doen.
      Dus zit ik nu op een stoeltje de hele dag naar mijn nieuwe Koga Myata te kijken.
      Zo af en toe wissel ik dat af en sluip naar zolder om daar bij mijn Pinarello racefiets te gaan mijmeren.
      En ’s nachts hé, ’s nachts droom ik van eindeloze fietstochten.
      En van je hela, hola, houd er de moed maar in…………………………………..!

    • Dat is ook LOEI eng, Voetje.
      Ik had ooit tegen hem verteld dat ik zo slecht kon omkijken als ik op de racefiets zat.
      Geen probleem, ga maar liggen en ontspan je maar.
      Hij pakt mijn hoofd en knakt hem naar rechts en terwiji ik denk hij heeft mijn nek gebroken, knakt hij hem alweer naar links.
      Zo hoe voelt dat riep hij na de behandeling.
      `schrikbarend´, riep ik uit maar ik kon mijn hoofd weer alle kanten opdraaien ! ! !

Geef een reactie

