Teveel

Opheden is mij van alles teveel.
Het begon al in het restaurant ´de Krokodil´, het uiensoepje vooraf bleek bijna een PAN SOEP te zijn, daarna een mega biefstuk en een IJSBERG toe!
Gelukkig waren wij op de fiets, zodoende kon er nog iets van verwerkt worden.
Zondag heel vroeg opgestaan om zoveel mogelijk ´te lossen´ voor het wielrennen. Maar hoe ik ook mijn best deed om keihard te fietsen, ook daarbij moest ik ´lossen´.
Zo slim als een H.H.Hulk maar kan zijn, koos ik voor een afsnijroute door Haarlem i.p.v. via Spaarndam te rijden, die door mijn ploeggenoten werd genoten.
Zij genoten vervolgens van een pont die er stond en ik kwam er 15 seconden te laat aan.
Thuisgekomen, eerst in het gras van de voortuin gelegen, daarna mij moeizaam verplaatst naar het gras van de achtertuin om vervolgens in een ligstoel proberen bij te komen, waarna ik mij de douche in sleepte.
Daarna doemde er tal van kindervisite´s op die allemaal groot nieuws hadden en daarover erg enthousiast verhaalden.
Wanneer zij weg waren ging ik de tour kijken waarbij ik prompt in slaap viel.
´s Nachts om 01.00 uur SPD ophalen bij school, die van haar Rome reis terugkwam. Zij had het zo leuk gehad, dat ik lag pas om 03.00 uur in bed nadat ik alle verhalen (dacht ik) had gehoord en foto´s had bekeken.
Maandagmiddag gingen die verhalen door, terwijl ik bij de tour wederom in slaap viel. ´s Avonds geen zin in het wekelijkse uitje naar de wielerbaan en dat was te begrijpen want wanneer ik mij de volgende morgen wilde scheren, zie ik dat mijn kin helemaal wit uitgeslagen is van de psoriasis, die mij de eerste dagen van een depressie altijd vergezeld.
Het mooie daarvan is, dat de familieleden mij daarmee altijd willen opbeuren, door nog meer aan mijn hoofd te zeuren, wat ik echt niet kan hebben.
AUB rust?
Alles is ff teveel!

20 thoughts on “Teveel

  1. sluipt, speciaal voor de moeite aangetrokken, kousevoetjes binnen, pakt dekentje en verduisterende achterkant en spreidt die over slapende hulkje uit…. sluipt daarna zachtjes terug nadat er op het nachtkastje een briefje is gelegd met de woorden ‘komt wel goed schatje’ naast een glasje roosvicee met ijsklontjes 😉

Geef een reactie

