Andere taal

Als je al wat langer met elkaar omgaat, heb je soms aan één woord voldoende om elkaar te verstaan.
Of, soms moet je zoiets aanleren!
Hulkinnetje werd ziek en begon opeens blaffende of soms grommende geluiden te maken, in eerste instantie deed ik of ik er niets van begreep maar later probeerde ik dat stiekem wel.
Daarna werd ik ook ziek en begrepen wij elkaar blindelings.
Wij noemden die andere taal ´kuchen´.
En aangezien wij nogal hardwerkende mensen zijn, hebben wij er meteen werkwoorden van gemaakt.
“Ik kuch, jij kucht, wij kuchen”.
Dat laatste doen wij enkel als we het hoogste woord willen hebben, dan kuchen wij tegen elkaar op.
Zodoende hebben wij af en toe diepzinnige, doordravende maar ook vaak niet veelzeggende gesprekken.
Komt omdat je elkaar al zolang kent, denk ik?

7 thoughts on “Andere taal

Geef een reactie

