Fanmail

Ik vind Helletocht eigenlijk een prachtige naam voor een heroïsch gebeuren. Helletocht, waar hoor je dat nou. Ja, bij Dante, die zijn eigen Helletocht organiseerde. Maar die kon niet op de ijzers staan. Nee, die Helletocht is exclusief voor beresterke doorzetters. Mensen met kuiten als stalen kabels en een mentaliteit waar je oorlogen mee wint. De Helletocht is eigenlijk ook een soort oorlog: die van de schaatser tegen de elementen. Een Helletocht maar de mens is sterker, laat hem weten waar hij staat in het leven en wie hij wel of niet graag aan zijn zijde heeft. Een Helletocht is als het leven zelf: Je rijdt de Helletocht vol overgave en als je aan de eindstreep komt wacht de verlossing en de eeuwige roem. Jij, Hulk, Jan, de Al-leskunner, Beer van Heemskerk en omstreken, ook wel bekend als de HeemskerkerHartelijkeHelletochtHotteHulk, heeft hem beschreven, die Helletocht en dat plaatst je niet alleen in een illuster rijtje schrijvers, het geeft je ook niet uitsluitend eeuwige roem onder de webloggers, maar het maakt je uniek als de Hel(letocht). Wij kunnen slechts de adem inhouden als je langs ons schrijdt en deemoedig de blik op u rusten, blij dat we u hebben leren kennen en in de wetenschap levend dat wie zo’n Helletocht kan beschrijven, tot veel meer in staat moet zijn. Onvermoede krachten schuilen in jou, door die Helletocht.

Plato

14 thoughts on “Fanmail

  1. We kunnen Dante niet met Hulkie vergelijken,
    laat staan een mening vellen,
    de één heroïsch de andere een renner
    wie gaat de eer opstrijken?
    maar hij valt vast wel in de prijzen
    als wij het googlen maar spijzen
    dan zien we binnekort meer
    van de Heerhothulkiehelletochtrijder. ♥

  2. Tjonge, Hulk. Daar heb ik geprobeerd in een stukje reactie zoveel mogelijk Helletochten te verstoppen zodat je qua Google op eenzame Hellehoogte zou komen te staan, promoveer jij mijn stukje tot een gastblog dat veren in achterste steekt. Ik hoop dat iedereen die reageert dan ook eens op mijn weblog komt kijken, dat zou mooi zijn. Breek ik ook eens een keer door. Maar daar ging het niet om. Ik vind oprecht dat iemand, die zulk een Helletocht kan ondergaan en daarna met droge ogen kan beschrijven, niet genoeg gelauwerd kan worden. Ik ben bereid dat in Man bijt Hond, DWDD, Omroep Max, Rondom Tien of desnoods bij PowNed te bevestigen.
    Zelf kan ik net aan en bijzonder wankelend een half baantje op de Alkmaarse ijsbaan aan terwijl ik daarbij door kinderen van zes jaar vrolijk voorbij getuft wordt. Niet dat me dat dondert, maar het is daarom dat ik zo opkijk naar de van Bentums, de Pronken, de Hulzenbossen, de Kruithoffen, de Kromkampen en de Al’ len. Fenomenaal hoe ze over het harde dan wel door het zachte ijs ploegen, over scheuren springen, misleidende sprintjes trekken, doorzetten ook als het moeilijk is, klunen, elkaar bevroren ledematen masseren, elkaar moed in spreken, Helden zijn het. Mannen die Holland tot Holland gemaakt hebben, Beesten die niet voor een kleintje vervaard zijn, mannen zonder veel woorden en die als ze spreken hun taal uiteen laten vallen in de ;meest vreemdsoortige dialecten. Overstaanbaar maar altijd begrijpelijk, Onnavolgbaar maar altijd toegankelijk. Mannen van stavast en van Unoxworst, Mannen van vet op het voorhoofd en van kranten tegen de navel onder de dikke lagen kleding. Mannen dus.
    En van al die mannen ben jij de meest kleurrijke, literaire, aardige, soms helemaal de weg kwijtzijnde maar altijd weer terugkerende Hulk. De man die wij allen in onze armen sluiten (dames eerst) en waar wij tegen zeggen: ‘Hulk, jai benne me dr ientje.’

    Ik heb gesproken

    Plato

  3. Beste Plato, jij weet een Hulk in zijn hart te raken!
    In het bijzonder een Hartelijke Hot Hulk.
    Jou fanmail, staat ook reeds op facebook, ook dit zal er komen te staan!
    Want zulke mooie recensies over Hollands Glorie, kan niemand weerstaan.
    Graag zou ik willen dat jij even je adres op mijn bestelweblogsite neerzet en dan krijg je zonder te betalen een Helletochtboek toegestuurd, als dank voor je weergaloze fanmail!
    Er worden ook linken naar je weblog bijgezet door b.v. Geesje.
    Dus reken maar op miljoenen bezoekers!

  4. Natuurlijk heb ik deze stukjes vanuit mijn hart geschreven, Hulk, want ik gun je het succes en het liefst driedubbel. Dat houdt tegelijk in dat ik het boek wel wil hebben maar beslist niet gratis. Daarvoor heb ik het niet gedaan. Dat weet je natuurlijk wel. Dus ik bestel het boek en betaal gewoon. En ik hoop dat door de moderne media je naam wijd verbreid zal worden en dat de Helletocht een standaardwerk voor alle ijs- en schaatsliefhebbers zal worden.

    Nu stop ik. Ik heb gezegd en geschreven en ik heb het met liefde gedaan.

    Willem

  5. Je kan natuurlijk rustig betalen, als dat je hart ingeeft.
    Ik stop het geld dan terug in de enveloppe bij het boekje.
    Ha, ha, ha, ik houd het laatste woord in deze.

    Wat zo mooi is, dat je schrijft dat je het met Liefde hebt gedaan.
    Dat waardeer ik ontzettend en wil jou graag met Liefde terug belonen!
    O zo!
    Ook mijn laatste woord.
    Dus enkel je adres graag en alles komt goed!

Geef een reactie

