UO (Ultieme Oplossing) wie was er eerder de kip of het ei?

Toen mijn moeder mij eens een grijsblauw geëmailleerd pannetje in mijn handen duwde, veranderde mijn leven op slag.
Want opdat moment begon mijn arbeidzame leven, terwijl ik veel liever wilde spelen.
Met het pannetje kreeg ik ook een opdracht van haar mee, “ga naar het kippenhok en haal de eieren eruit, breng ze naar mij zonder er ook maar een te breken”.
Ik liep met de steelpan zwaaiend door de lucht naar ‘de Boet’ alwaar het binnen hok was ingebouwd.
In dat hok stond een oude kast waar beide deuren uit waren gesloopt en d.m.v. planken in totaal acht kleine leghokjes waren gecreëerd.
Toen ik daaraan kwam, zag ik dat er vijf hokjes onbezet waren en in de overige drie, kippen lagen.
Een beetje bang, om zo dicht bij de plots wat verstoorde en daarom lawaai makende kippen te komen, haalde ik bij twee hokken heel voorzichtig de eieren eruit en legde ze zachtjes neer in het steelpannetje.
Als ik met een van de laatste eieren bezig ben om uit te rapen, vliegt er opeens een van de leggende kippen met veel kabaal uit het leghok en geschrokken laat ik bijna de al wat voor mij zwaardere steelpan vallen.
Gloeiende, gloeiende, dat stomme beest ook!
Echter, ik kon hierdoor nog wel wat meer eieren rapen.
Ondertussen bleef de kip in het binnen hok kakelen en daarmee ontdekte ik op jonge leeftijd het antwoord op de vraag, die dhr. Plato ons stelt, want de kip was er het eerst!
De kip riep namelijk, “tok, tok, tok, een eiiiiiiiii!” “Tok, tok, tok, een eiiiiiiiii!” “Tok, tok, tok, een eiiiiiiii!” Tok, tok, tok, een eiiiiiiii!”
En daarmee gaf zij precies aan hoeveel eieren zij had gelegd.
Bovendien ook antwoord op de vraag, want ik heb nog nooit een ei horen roepen, “EEN KIP!”

21 thoughts on “UO (Ultieme Oplossing) wie was er eerder de kip of het ei?

  1. Pingback: De U.O. en….. de WE-300 voor december | Platoonline

  2. Net wist ik het nog zeker: het ei was er het eerst. Zo overtuigend werd dit beschreven. Nu moet ik mijn mening alweer herzien. Natuurlijk kan het alleen maar de kip zijn. Daar is inderdaad geen speld tussen te krijgen. Ik zag je rommelen in die ren, Hulk. En nu heb je er een goed verhaal van gemaakt. Hartelijke Hot Hulde voor jou.

  3. Ja ik ben het helemaal met je eens hoor. Wij zijn beiden ervaringsdeskundigen, dus al die verzonnen verhalen nemen we maar met een korrel zout!
    De kip was er gewoon het eerst, en wie anders beweert heeft geen verstand van kippen!
    En zo is dat!

Geef een reactie

