Schrijver

Lieve mensen, het is misschien voor u wat bitter.
Maar ik zit nu én op Facebook én op Twitter.
U weet dat ik een eerlijke Hartelijke Hot Hulk ben, toch?
Daarom vertel ik u, dat ik anderhalve maand keihard heb gewerkt met het promoten van mijn schaatsboek Helletocht.
Dure advertenties, dure schriftelijke mailing omdat de gewone mail waarschijnlijk rechtstreeks in de vuilnisbak belande als zijnde spam.
Maar dit is een echt ‘winterproduct’ dat ik zomers op het strand niet zal kunnen verkopen.
Ik dacht geweldig te scoren met Sinterklaas?
Gelooft u mij als ik u nu vertel, dat ik niet één boek heb verkocht?
Ondanks een enorme delersbom op facebook waardoor er meer dan 1000 personen mijn pagina hadden gezien.
Dus heb ik daarna, een beetje verbitterd, getwittert.
Kom ik daar toevallig een man tegen die een besloten pagina heeft op facebook over marathonschaatsen, met zo´n 600 volgers.
Wij raken een beetje aan de praat en nu mag ik op die pagina gaan schrijven over de beginjaren van het marathonschaatsen, omdat ik veel van deze wedstrijden live heb gevolgd destijds.
Ik was helemaal gek van deze sport.
Bovendien mag ik van hem mijn boek promoten op die pagina.
Wel, hoe dicht bij het vuur wil je zitten, schrijver Hulk?

25 thoughts on “Schrijver

  1. Wat een leuk nieuws.
    Ik wil je boek ook graag bestellen trouwens, maar dat miet ik even apart doen he? Bannetocht, Molentocht, prachtig! Wordt verdrietig als ik er aan denk dat ik dat nu (even?) niet meer kan, schaatsen. Maar ik kan er natuurlijk wel lekker over lezen;-))

    • Vond ik ook leuk nieuws, dank je wel.
      Ja Narda, ik kan er ook enkel nog over lezen of schrijven.
      Ik gebruik zoveel medicijnen waarvan ik erg ga trillen, vooral bij lichamelijke inspanning, dat ik niet eens meer achter een rekje kan schaatsen.
      Dank voor je bestelling. Het schaatsboek Helletocht start op de Bannetocht bij Jisp.
      Weet niet of je facebook hebt maar anders staan daar op de pagina Helletocht foto’s.
      Ik zal ze hier ook eens proberen te plaatsen.

      • Dan is het Des te mooier dat je dat toch allemaal maar mooi hebt gedaan. Ik heb twee jaar geleden nog 10 km bannetochtje geschaatst met mijn zoon. Scheurijs, vreselijk.

      • Ja, het kunnen ijselijke toestanden zijn.
        Maar plezier in schaatsen kun je pas krijgen wanneer je er goed voor traint.
        Als je dat niet doet kan elke kilometer een martelgang worden.

    • Hopelijk wel?
      Probleem is, dat ik weer aan het verwachten ben geslagen.
      En dat moet je niet doen.
      Bestellingen komen altijd onverwacht.
      Zoals gisteren meneer pastoor aan de deur kwam om 2 boeken te kopen.
      Dat vind ik dan weer zo leuk.

  2. Het is echt een lastige om je eigen boek te moeten promoten. Ik weet er intussen alles van. Zeker als je merkt dat je tussen tienduizend andere persberichten over zelf uitgegeven boeken komt te liggen en de bekende media slechts aandacht geven aan de hen bekende of geliefde schrijvers. Het is een kwestie van volhouden. Maar met een nieuw boek dat ook wordt geschreven gaat het soms even niet van harte allemaal. Ik hoop dat het je lukt om wat boeken te slijten. Zeer gegund!

  3. Tja, boeken schrijven is natuurlijk éigenlijk iets uit de vorige eeuw in deze tijd van E-readers, , het is dus eigenlijk een beetje tegen de wind in schaatsen waar je mee bezig bent! Maar ik duim natuurlijk dat je de héle voorraad kunt verkopen!

Geef een reactie

