Walk on

Vandaag de stoute wandelschoenen aangetrokken, die nog ingelopen diende te worden, i.p.v. op de racefiets, i.v.m. natte weg en veel wind.
Zodoende, Heemskerkerduin in, waar ik paaltjes tegenkwam met gekleurde pijlen en omdat ik ´oranje boven´ vind, koos ik ervoor om die te volgen.
Ik liep met Nordicwalking stokken en dat vind ik wel fijn, want dan heb je tenminste iets bij je als zo´n ´longhorn´ Schotse hooglander wat van je ´wil´.
Ben afgelopen zaterdag voor het eerst begonnen met het Nordicwalken, in groepsverband en daar werd mij gezegd dat een tussentijdse training mij goed zou doen, zodoende was ik daar vandaag mee begonnen.
Als ik na 2 uur begin te denken, “komt er nu nooit eens een einde aan die route?”, ontmoet ik een schone dame die mij vermeld dat ik vlak bij Johanneshof ben aangekomen, nadat ik haar de weg had gevraagd.
“Lekker dan!” Met dit gegeven wist ik dat ik nog ongeveer 5 kilometer voor de boeg had, terwijl ik al een beetje heel veel moe was geworden.
Toen ben ik gaan zingen, “de paden op, de lanen in”, waarna ik de tekst verder niet meer wist.
Toch kom ik uiteindelijk op een pad wat ik herken en zakt de moed mij in de nieuwe, nog steeds niet ingelopen, au, au, wandelschoenen, omdat ik bij dat punt wist dat het nog een enorm eind lopen was. Daar heb ik toevallig nogmaals een ontmoeting met dezelfde dame, die mij beloofd bij de 3e keer te trakteren.
Omdat mijn benen op een gegeven moment dienst weigerden ben ik vermoedelijk verder gelopen op de stokken.
Supermoe kwam ik bij de parkeerplaats aan waar ik meteen zocht naar een aanduiding van de pijlenkleurbordjes. Nergens te vinden, dus reed ik met de auto naar de ingang van de grote parkeerplaats en daar zag ik een bordje, waarop vermeld stond, de groene pijlen 2,5 km, de blauwe pijlen 5 km, de oranje pijlen 12,5 km………………………maar echt, het voelde aan als 125 km!

22 thoughts on “Walk on

  1. Weet je wat een leuke app is Runtastic verkrijgbaar in de googleplaystore gratis en betaalde versie. Geeft aan hoeveel kilometer je hebt gelopen 😉

    Buiten dat je calorieën verbruik ook aangegeven word….Is als je zoek raakt ben je als je het vrijschakelt via GPS te volgen 😀

    • Ha ha ha daar heb je helemaal gelijk in.
      Je durft n.l. de route niet meer te verlaten omdat je dan helemaal kan verdwalen.
      Nu moet ik enkel nog leren fluiten 😉

    • Ik was echt heel erg blij dat ik er was.
      Ehhhhhh, helemaal waar, eerst de bordjes bekijken.
      Maar een beetje stom van de PWN (de beheerder van het gebied) om alleen bij de ingang van de parkeerplaats een bordje neer te zetten en niet verderop waar de meeste het duin ingaan.

  2. Ben je nog op zoek gegaan naar die mevrouw? Het had je zomaar een kop koffie kunnen schelen.
    Maar zonder gekheid, 12,5 km is behoorlijk lang. Complimenten.

Geef een reactie

