Klaagdag

Schreef zojuist bij MammaLien dat woord op. http://www.mamma-lien.blogspot.nl/
U kent mijn gezegde: “als alles meeloopt, krijg je een optocht”!
Nou, als het tegenzit dan krijg je iets van, GLOEIENDE, GLOEIENDE!
De laatste tijd zegt SPD (SuperPuberDochter) steeds dat ik gezakt ben tijdens een rit in de auto.
Dat komt omdat zij bezig is met rijlessen en ik volgens haar alles fout doe.
Haar theorie heeft zij behaald maar de tussentijdse toets, met de bijzondere verrichtingen, ging hopeloos fout. Dag 72 euro, die ze even van mij leende en die ik nog steeds niet terug heb!
Laat mij dan maar lekker zakken, hi, hi! Liefst onderuit!
Gisteren een paar IKEA lampen opgehangen bij mijn dochter in Assendelft.
Van 9.00 uur tot 15.00 uur bezig geweest om die dingen op te hangen, waarbij ik zelf momenten had dat ik mijn Hulkenhoofd liet hangen.
Het beugeltje waaraan de lamp opgehangen dient te worden, kun je niet monteren met de meegeleverde pluggen en schroeven, want anders boor je precies in de rand van de contactdoos die in het plafond vastzit. Daarom naar huis gereden en in de beugeltjes op een andere plaats gaatjes geboord, wat bovendien drie gebroken boren opleverde. Nu kon ik ze vastschroeven op de plek waar normaal het afdekplaatje was vast geschroefd. Knap bedacht hé? Terwijl wij in 1968 al op de maan stonden kan IKEA niet de juiste beugels leveren!!!!!!!!!!!
Lamp één hing vlug, moest enkel de lampenkappen er nog op monteren.
Hulkinnetje had intussen het nodige daarin huis gedaan en ook de dozen opgeruimd waar die kappen inzaten. Zij was echter vertrokken naar een afspraak die zij om 13.00 uur had en ik kon nergens die dozen vinden waar zij ze verstopt had, dus vermoedde ik dat ze de dozen in de ondergrondse vuilcontainer buiten had weggegooid. Die moest gelukkig met een pasje worden geopend anders waren ze er daadwerkelijk in verdwenen, zei ze tegen mij nadat ik haar even aan de telefoon had gehad.
Daarna lamp 2 proberen te monteren en ik laat het eerste schroefje vallen waarmee de lamp op de beugel wordt vastgezet. Geen nood, ik had het schroefje horen vallen op de laminaat vloer dus zou ik hem vlug terugvinden. Eerst het 2e schroefje er in gedraaid waarna ik op zoek ging. Nergens te vinden! De hele vloer af gezocht en later uit pure wanhoop, bijna huilend op de bank gaan zitten.
Mijn blik dwaalde daarbij over de tafel en ik zie plots het schroefje liggen in een opengeklapte agenda met mooi gekleurde bladzijden. Nou, toen was het een centje van een fluit en ik had daarbij toch een mazzel, want de lampen branden allebei.
Dit heet nu officieel een klaagdag!

18 thoughts on “Klaagdag

  1. Haha, moet ik misschien ook eens proberen. Alles wat er dit jaar al verkeerd liep opschrijven… ik zou nogal mijn werk ermee hebben… lol
    Na ja, relativeren helpt hoor – het kan altijd nog erger en hé… ze doen het… de lampen 😀

  2. Je vergeet nog te,zeggen dat boven je hoog werken ook waardeloos is. Had dit vorig jaar bij mijn zus ook. Thuis had ik er wel wat &&*_&&_=!=!:;
    “:$_$=/#/+ op los gelaten. Je zou die lamp zo meteen de container ingooien. Deze was trouwens van karwei die kunnen er ook wat van. Naast het hangt nog steeds en brand ook nog steeds. Klagen mag dus haha .

  3. Altijd na anderhalf uur zoeken vind je die verdomde kleine schroefjes ergens waar je …… en met een beetje pech, stap je er na het opgeven van het zoeken, er nadien op. Laminaat beschadigd, pijn je voet en een hoop &^%&$$#&^%*^(&* van de vrouw, omdat het laminaat naar zijn mallekloot is. ( volgorde kan afwijken en ik weet niet wat het ergst is.)
    En de beste remedie voor de SPDer, …. de fiets.! ….en daarna lopen ………. !

  4. Oeps, een link! ::-) NOu, klagen mag hoor. En gelukkig is mijn pokkenbui van gisteren weer helemaal weg. Het glas is weer meer dan halfvol!

  5. Maar hoe dan ook, jij zou toch HHH niet zijn als na veel gedoe de lampen niet netjes zouden hangen en je dochter het licht aan kan doen…!!
    Goed gedaan HHH en nu lekker genieten van een fijn weekend met veel zon… 🙂

  6. Man, wat een feest van herkenning. Als iik lampen moet ophangen gaat het ook altijd zo. Al houd ik de handleiding op zijn kop dan nog lukt het me meestal niet om de lamp zodanig te monteren als de fabrikant het in theorie bedoelde. Onlangs een buitenlamp gemonteerd die uit zichzelf moet gaan branden, het lukte niet. Het ding doet het, maar dan moet je wel de schakelaar voor het licht aan en uit zetten. Sensor en allerlei andere onderdelen braken tijdens de montage af. Ik heb te grote handen denk ik…net een Hulk…

  7. Dit verhaal komt me bekend voor. Hoe vaak heb ik al niet met veel gloeiende gloeiendes op een ladder gestaan. Ook schroefje weg, ook schroevendraaier uit handen laten vallen. Ook schroefje doldraaien en dan weer een nieuw gat moeten boren en de juiste maten niet mee hebben. Ellende, dwarse ellende. Maar wel een prachtverhaal.

Geef een reactie

