Secondelijm

Al jaren kamp ik met een secondelijm syndroom. Terwijl ik over het algemeen toch niet onhandig genoemd kan worden, zit ik met secondelijm altijd te wroeten. Ik weet nog dat ik van mijn fietsbril de glazen schoon poetste en ik er opeens een glas van in mijn handen hield. Wel, met een beetje secondelijm zat het zo weer vast, wat een prachtig spul is het toch. Totdat ik bij het eerste verkeerslicht aangekomen mijn bril wat omhoog duwde en bemerkte dat hij aan mijn wenkbrauw zat vastgelijmd. Mijn duim en wijsvinger zijn regelmatig aan elkaar vastgelijmd, mijn middelvinger en wijsvinger en dan er precies tussenin aan elkaar vast. En probeer dat maar eens los te maken? Gisteren stuntte ik weer eens, ik was bezig met Hulkinnetjes fiets om een spatbordstangetje vast te lijmen en legde het tubetje zolang even op een stoel. Vervolgens kwam kleine Paultje het buurjongetje van anderhalf jaar bij ons het erf op rennen en brabbelde in zijn eigen taaltje honderduit. Draaide eerst eens flink aan de trappers van de fiets en zag toen het tubetje wat hij met zijn graaihandjes wilde pakken. Ik ben hem net voor en steek het tubetje in mijn zak, zo, daar kon hij niet aankomen. Vervolgens vergeet ik het hele voorval totdat ik ’s avonds voor het slapen gaan mijn broek uittrek die op zijn beurt mijn onderbroek meeneemt. Ik voelde in mijn zak het tubetje secondelijm zitten en vermoedde dat het heeft gelekt. Ik legde het op een papieren zakdoekje op het nachtkastje en probeerde mijn broek los te maken van mijn onderbroek. Dat lukte pas na een ferme Hulkenruk die een flink gat in mijn onderbroek scheurde. Geloof mij, secondelijm rules my life!

16 thoughts on “Secondelijm

  1. Wat Mirjam schreef, dacht ik ook tijdens het lezen. Gelukkig zat je onderbroek niet vastgelijmd aan je buik. Dan pas had je gebruld.

  2. Geweldig stukje. Hoe herkenbaar ook! Oudste had een keer flinke wond aan zn lip s ochtends aan de ontbijttafel. Op de vraag hoe dat kwam grinnikte hij alleen een beetje. Bleek dat hij na het stappen s nachts nog beetje zalf op zn koortslip wilde doen. Dus hij had in hetdonker klein tubetjegepakt beetje op zn vinger gedaan en dat aangebracht op zn lip….. Maar ja, dat was ook het tubetje secondenlijm. 😜

  3. Als verzamelaar en schaalmodelbouwer gebruik ik dat spul regelmatig. Heel handig, maar als het maar even iets aanraakt dat je niet wilt verlijmen wil dat nog wel eens effectiever zijn dan bij de onderdelen die je wel wil vast zetten. Ik heb gezinsverpakkingen van dat spul hier liggen. Maar o wee als het aan de huid komt te zitten en je even niet oplet…..

Geef een reactie

