Digid

Ik weet niet hoe het bij u is maar ik verslind Digid aanvragen.
Als ik het nodig heb, en tegenwoordig wordt er overal een Digid voor gevraagd, kan ik niet inloggen.
Gebruikersnaam in combinatie met het wachtwoord klopt dan zogenaamd weer niet en na 3 keer proberen ben je op zijn Hollands gezegd, “de lul”. Want dan moet je een kwartier wachten totdat het opnieuw weer niet lukt. Uit pure wanhoop maar weer een nieuwe aangevraagd en als je dan alles goed doet, kun je eindelijk inloggen. Nu stond ik vanmiddag bij een ijsboer een ijsje te bestellen en die snuiter achter de toonbank keek mij een beetje wantrouwend aan, zodat ik dacht, “ik hoop niet dat ik voor deze bestelling ook mijn Digid moet invullen?” Maar gelukkig hoefde dat niet en ik was kapitaalkrachtig genoeg om die lekkernij te betalen. Heb het trouwens weleens anders meegemaakt toen ik bij de MAC de drive-in op fietste en een bestelling insprak. Ik wilde 7 ijsjes. Werd mij duidelijk gemaakt dat zoiets niet mogelijk was. Je kon er enkel met de auto bestellen. Lekker milieuvriendelijk. Echter, regels zijn regels! Sindsdien hebben ze mij er nooit meer gezien. Nu verzin ik en list om onder die Digid uit te komen.

9 thoughts on “Digid

  1. Gewoon ergens opschrijven is dat geen oplossing, heb ik tenminste gedaan wel op een stick die ik in de kluis leg. Als ik het dan even niet meer weet (dat komt voor haha) dan kan ik die pakken voor de derde misser.

  2. Sinds ik ‘alleenstaande moeder Af’ ben hoef ik me niet meer bezig te houden met dergelijke onzin zaken.
    Ik raak van dat soort dingen als administratie nog steeds lichtelijk in paniek terwijl er nu heus genoeg geld op de rekeningen staat. Trauma opgelopen denk k 😉
    Nee, ik strijk wel….

  3. Nee Hulk, geen last van hoor! Ik heb ze goed verborgen bewaard en als ik ze na een tijdje niet gebruikt te hebben niet meer uit mijn hoofd weet zoek ik ze eventjes op. Gelukkig weet ik dat lijstje goed te vinden ;-). Sterkte ermee!

  4. Onze oudste zoon heeft hier ook steeds mee te maken. Voor school (DUO) moet tegenwoordig ook alles via DigiD. Hij logt in met het juiste wachtwoord wat dan niet geaccepteerd wordt, echt waardeloos. Dus hier ook heel wat vloeken als dat weer gebeurt.
    Naar de Mac gaan we nooit 😉
    Mijn man wil er nog niet dood gevonden worden.

  5. Inderdaad waardeloos dat inloggen, het lijkt wel alsof de systemen de druk niet aankunnen als er veel mensen tegelijkertijd willen inloggen….. heb het zelf ook al een paar keer gehad, handig (niet) als je iets met die legale criminele bende van de fiscus moet regelen.

    Als je de truc hebt ontdekt laat je me het dan weten aub?

  6. Ik heb het dus net zo als Petr@ haar zoon.
    Keurig netjes het bewaarde wachtwoord en de gebruikersnaam (nee, niet HartelijkeHotHulk) ingevuld waarna de boodschap in beeld komt dat ik niet de juiste gebruikersnaam of het wachtwoord heb ingevuld.
    Ik heb ze er al eens over gebeld en dan krijg je een student aan de lijn die er ook niks van snapt!
    Gloeiende, gloeiende!
    Ik vraag hem dan maar weer opnieuw aan en dan lukt het wel
    Alleen mijn voorraad gebruikersnamen en wachtwoorden raken uitgeput.

  7. Hulk, dan moet je in België gaan wonen, daar hebben ze geen DigiD.
    Maar als je in H. blijft, dan kun je in elk geval alle gezinsleden om wachtwoordbijdragen vragen.
    En die dan gecodeerd opschrijven en je codesysteem niet vergeten.
    Tja, meer weet ik ook niet.

Geef een reactie

