Doodziek & doodziek

Na 13 jaar flink manisch/depressief geweest te zijn, voel ik mij sinds begin Julie weer helemaal de oude Hulk.
Hoor geen stemmen meer en geen deurbel met loos alarm, geen psychoses enz. enz.
Kan zomaar weer de goede en juiste beslissingen nemen, dus, voor zolang het duurt, HELEMAAL TOP en ik geniet er elke minuut van.
Echt een wonder!
Vandaar dat ik weer flink op de racefiets tekeer ga en mijn conditie gaat met sprongen vooruit.
Ben ook al 8 kilo afgevallen. Dat komt vooral omdat ik de depressies niet meer hoef weg te eten.
Vandaag heb ik mijn racefiets schoongemaakt, want vooral de ketting en tandwielen waren erg vies.
Eerlijk gezegd, ik vind dat een rotklus!
Stel het ook altijd zolang mogelijk uit en probeer nooit met nat weer op de fiets te zitten want dan is de boel daar zo weer smerig.
Als ik mijn ketting met de speciale linkjes heb los geklikt en hem in een plastic fles met een beetje wasbenzine heb gedeponeerd om hem daarin schoon te schudden, valt mijn oog op mijn achterwielvelg waar ik een raar gleufje ontdek.
Bij nader onderzoek blijkt het een scheurtje te zijn en als ik de velg verder inspecteer, vind ik nog 2 kleinere scheurtjes.
Nu hadden ze mij bij aankoop van de fiets beloofd, dat je deze wielen niet kapot kon rijden.
Nou, ik ben daar zeker erg goed in want dit is mijn 3e achterwiel wat ik naar de gloeiende, gloeiende heb gereden.
Bij de 2 vorige was ik er al ziek van want dit zijn dure onderdelen maar nu heb ik zo’n topmateriaal, (lees prijzig) dat ik vrees voor het ergste.
Ik hoop heel erg dat er een losse velg voor te koop is, wat meestal niet gangbaar is bij race onderdelen, dus heb ik grote kans dat ik een nieuwe set wielen moet kopen.
Als ik dezelfde wielen wil hebben, die echt zalig licht rijden met de titanium velgen, platte spaken en keramisch gelagerde naven, zal ik diep in de buidel moeten tasten.
Zo’n 1700 euro.
Gloeiende, gloeiende, hier ben ik dus echt doodziek van!
Maar dan op een andere manier.

18 thoughts on “Doodziek & doodziek

  1. Ben al wat minder ziek.
    Zojuist gegoocheld en een wiel set gevonden van 750 euro, alleen dan met aluminium velgen.
    Nog veel geld dus hoop ik dinsdag a.s. uitsluitsel te krijgen of ze een velg kunnen bestellen.

  2. Wat een goed nieuws dat het zo goed met je gaat! Zal een hele opluchting zijn.
    Maar ik kan me voorstellen dat je van die fietsmakke ziek wordt hoor! Hoop voor je dat ze een losse velg kunnen bestellen.
    Maar ja Hulk elke hobby kost geld toch? Manlief hier heeft ook een mooie racefiets onder zijn welgevormde billen, en die fiets had in het voorjaar weer een opknapbeurtje nodig met allerlei nieuwe onderdelen, pffff dat kost niet niks.
    En die ketting en tandwielen en zo… die moet je toch elke keer als je gefietst hebt schoonmaken? Zegt hij tenminste hoor en dan poetst hij weer lekker verder 🙂

      • Nou, dat zou ik ook wel kunnen zeggen als ik daar eens eventjes goed over nadenk 😉
        En dan heeft hij ook nog die Ford Capri, die is eigenlijk nummer 1, dan de fiets en dan kom ik ergens onderaan bungelen hahaha, maar ik kan er gelukkig om lachen, Hulkinnetje ook hoop ik?

  3. Jeetje dat zijn bedragen waar je het over hebt. Daar koop ik bijna een nieuwe fiets voor. Hoewel ik ben al aan mijn derde accu toe, gelukkig nog garantie maar die kosten ook 600 euro…… Niet normaal meer eigenlijk. Fijn dat je je weer zo goed voelt. Houden zo maar he……. en genieten van het fietsen is goed voor een mens.

  4. Het eerste deel van je bericht is natuurlijk helemaal fantastisch! Ik wens je van harte toe dat dat ook zo zal blijven.

    Het tweede deel…. is inderdaad om ziek van te worden maar…. je kan het ook positief bekijken….
    JIj hebt gelukkig de middelen om zoiets te kunnen aanschaffen. Er zijn ook mensen die daar alleen maar van kunnen dromen, zelfs als het niet om een fiets/ fietsonderdeel gaat 😉

  5. Nooit geweten dat je er zo beroerd aan toe bent geweest. Fijn dat het nu goed met je gaat.
    Zit er niet eens een ‘wielrenboek’ in? Dat levert misschien wat extra’s op om noodzakelijke vervanging te bekostigen…..?

  6. WauuauauaauWW Nog steeds ? Blij te lezen dat je fiets nu ziek is en niet jij.. SuperHulk.. je bent om te zoenen nu, Het wonder is dus eindelijk geschiedt . Amen .

Geef een reactie

