Dol drukke tijden

De kop tekst zegt alles.
Nou doei!

Nu goed, ik hou het kort.
Megadruk met vanallesennogwat.
Slapen, eten, Sinterklaas het land uitgewerkt, sporten, aardappelen schillen, tochtstrippen aanbrengen, appelmoes schillen, koken, was opvouwen, kijken hoe Hulkinnetje strijkt, afwasmachine vullen en weer leegruimen, stofzuigen, plinten soppen, krant lezen, candy stukmaken, steeds op mijn smartfoon loeren, mailen, appen, veel bestelde boeken posten en schrijven.
Ik deed mee met een 200 woorden wedstrijd.
Wilde ik het inleveren, zag ik dat die andere mensen allemaal veel kortere artikelen hadden geschreven.
Toen heb ik nogmaals de voorwaarden gelezen en het bleek dat er maar 120 woorden gebruikt mochten worden, bovendien moest het een dialoog zijn zonder omschrijvingen of narratie.
Nou, werd er wel een beetje narrig van omdat ook het woord ‘mosterd’ erin voor moest komen.
Vanuit die 200 woorden moest ik er 80 wegslopen, daarna begon toch het verhaal een beetje zijn waarde te verliezen. De uitslag wordt rond half december verwacht.
Daarna schreef ik het artikel “kus”, en stuurde dat in, bij een Facebook groep genaamd WAF (Wielrenners, Anekdotes en Foto’s) (Ik dacht eerst aan een hond)
Het is een heel leuke groep, als je daar geïnteresseerd in bent en laat ik dat nu toch zijn.
Ik plaatste het artikel op de groep en daarna begint iedereen plotseling te juichen en te joelen.
Ze ‘liken’ het daar gewoon maar dat vind ik zo stom klinken.
De voorzitter van de groep, nomineerde mij, ja hallo, N O M I N E E R D E mij onmiddellijk met het verhaal, voor de beste anekdote van 2014.
Gloeiende, gloeiende, ik de zenuwen!
Ik trilde helemaal, wát, SHAKEN deed ik, baby. (twist and shout)
De hoofdprijs bestaat uit een zwaar verzinkte spaak.
U kent mij nu ondertussen wel een beetje, ik probeer echt altijd de nederigste te zijn.
Maar jongens, een spaak! En dan nog zwaar verzonken ook.
Ik hoop echt dat ik hem win, al is het maar voor de eer.
De uitslag zal na rijp beraad volgend jaar zijn, vermoed ik.
En nu vandaag: Vandaag kreeg ik een mail van een webmaster, die beheerder is van een veel bezochte website over de Elfstedentocht.
De betreffende persoon vroeg mij of ik mijn goedkeuring wilde geven, zodat hij mijn boek op zijn website mocht zetten.
Gloeiende, gloeiende ! ! ! Gloeiende, gloe
“Ach ja, doet u maar”, antwoordde ik hem rustig, terwijl ik ondertussen het Alleluja in 12 talen zong en de kamer rondhuppelde als een kangeroe van blijdschap.
U begrijpt, ik heb het megadruk.
Kreeg ook nog de vraag van mijn uitgever, of ik enig idee had wanneer mijn 2e boek klaar was.
Ik hoop 2020, want dat vind ik een mooi getal, heb ik geantwoord.

8 thoughts on “Dol drukke tijden

Geef een reactie

