Seks in de duinen

Enige tijd geleden schreef ik hier dat ik bezig was om een nieuw boek te schrijven met bovenstaande titel.
Om een tipje van de sluier op te lichten, zal ik hier het plot beschrijven.

Angelo, de zeer knappe zoon van een Italiaanse vader en een Hollandswelvaren moeder, is de hoofdpersoon in het boek.
Hij is een studiebol maar na zijn studietijd, kan hij zichzelf niet echt vinden in de werkzaamheden die hem worden aangeboden.
Dat is de reden, van deze natuurliefhebber, om zijn hart zijn te volgen en boswachter te worden.
Hij trouwt met een oerlelijk wijf (nee, natuurlijk niet) een schone jonge dame en zij krijgen 2 kinderen.
Huisje, heleboel boompjes (boswachter hé), beestje, tot zover.
Dan krijgt hij een ongeluk tijdens zijn werk en raakt in coma, als hij daarvan hersteld is, blijkt hij er een bipolaire stoornis aan over te houden.
Dit gegeven, breekt zijn leven en die van zijn gehele omgeving.
Het leven van hem draait niet meer op realisme maar hij laat zich totaal leiden door zijn gevoel.
De gevoelens van een bipolair persoon gaan veel dieper dan bij een ‘normaal’ mens.
Simpel het gevoel ‘pijn’ komt bij hen 10 tot 20 keer dieper binnen!
Maar ook andere gevoelens, zoals verliefdheid, medelijden, teleurstellingen, boosheid, eerlijkheid, oerkrachten, e.d. zijn een enorme en haast niet te dragen belasting.
Angelo kan er heel moeilijk mee omgaan, zijn gigantische seksuele gevoelens gaan zo ver, dat hij alles kapot lijkt te maken, wat hij in zijn vorig leven heeft opgebouwd.
Er is maar één uitweg!
Of…….?

19 thoughts on “Seks in de duinen

    • Erg moeilijk te schrijven.
      Eerst de verhaallijn, wat het eenvoudigste is.
      Daarnaast het gevoel er inleggen.
      Die emoties duidelijk uitleggen.
      De wanhoop herkenbaar maken, etc. etc.

    • Volgens mij gaat je dat best lukken, Hulk. Mijn stukjes daarover op mijn blog kwamen ook best binnen bij lezers. Bipolariteit is in feite voor iedereen een beetje herkenbaar. Alleen dat in uitersten schieten…tja dat is die bipolariteit!

      • “De hel”, beschrijven wordt een hele klus, vanwege het gevecht met je eigen emoties.
        Dat had ik al met het boek Helletocht.
        Ik ben daar halverwege zo zwaar gevallen en toch door blijven schaatsen in die verschrikkelijke kou en bij windkracht 7/8. Als je dat beschrijft, voel je opnieuw die pijn. Zeker toen ik dicht bij de dood kwam.

    • En de boeken die ik nog niet heb laten uitgeven, Rietz
      Heb er nog wel een paar op de plank liggen maar doe daar eigenlijk nooit iets mee.
      Vaak zeggen mensen, “bundel de verhalen van je weblog?”
      Maar dat wil ik helemaal niet.

  1. Als iemand kan schrijven én ervaring heeft met bipolaire stoornissen, ben jij het, sir Hulk. Dat boek kan niet anders dan een verkoopsucces worden. En ik gun het je van <3e! Niet vergeten om van het schrijven te genieten…
    Liefs Kakel

  2. Vermoedelijk wel.
    Het boek moet 2 doelen dienen.
    Herkenning voor bipolairen, zodat zij weten dat er meer “gekken” zijn.
    En voor hun naasten, om hen te laten begrijpen wat een bipolair iemand meemaakt.

    Hoewel ik altijd geniet van het schrijven, wordt dit ook een boek in de zin zoals de Helletocht.
    Ik maak zoveel mee, er gaan zoveel dingen bijna fout, zovele emoties komen erbij kijken.
    Ik denk weleens, misschien kan ik het niet opbrengen om het boek goed af te ronden.
    Ik zie wel, gewoon doorzetten zonder mijzelf verder te beschadigen.

  3. Dapper hoor Hulk. Kijk, goed schrijven kun je natuurlijk, maar ik kan me zo voorstellen dat je weer alle emoties gaan herbeleven tijdens het schrijven. Ik hoop dat je je boek af en toe opzij kan leggen om even met iets totaal iets anders te doen.
    Veel succes hoor, en ook sterkte voor de moeilijke momenten.

  4. Je Hulkenschrijfsels bundelen lijkt me inderdaad geen goed idee. Maar een boek is andere koek. En over zo’n onderwerp. Daar kun je alleen maar over schrijven als je ervaringsdeskundige bent.
    De titel lijkt me prima voor de verkoop. Als het uitkomt ga ik verrekijkers verkopen.Hou je me dan wel even op de hoogte?

Geef een reactie

