Daar gaat ze

De songtekst van dat liedje zit al enige dagen in mijn hoofd.
Ik ga haar zo dadelijk voor de 15e keer verhuizen en ik vermoed naar haar definitieve bestemming.
Want haar hart lag daar al van jongs af aan.
Het klooster van de Karmelietessen, gewijd aan het Goddelijk hart van Jezus te Vogelenzang, wordt haar nieuwe tehuis.
Zij gaat daar hard werken, d.m.v. opvang van bejaarden en haar studie theologie, bovendien leven ze in een zustergemeenschap die naast de dagelijkse verplichte gebeden, toch de mogelijkheid bied om je talenten te ontplooien.
Dit sprak haar erg aan en daarom heeft zij voor deze kloosterorde gekozen.
Het is goed zo, meisje.
Ga de jou gekozen weg.

12 thoughts on “Daar gaat ze

  1. Je dochter is een dappere dame die niet opgeeft. Dat zijn de besten! Ik hoop dat ze uiteindelijk kan zeggen dat haar roeping bij de Karmelietessen tot volle wasdom komt, en dat ze daar beter af is dan in Duitsland. Bovendien mag ze blijven studeren. Mensen met een hoog IQ hebben een uitdaging nodig en daar hebben ze in Vogelenzang begrip voor. Ik wens je dochter heel veel succes en jou en Hulkinnetje sterkte ❤
    Liefs Kakel xxx

  2. Je kinderen loslaten is het moeilijkste voor ouders dat er is. Zij heeft een weloverwogen keuze gemaakt en dan is het goed.
    Ik wens haar alle goeds toe in het klooster. Ook al leeft zij daar, contact zullen jullie waarschijnlijk toch wel kunnen houden. Sterkte.

  3. Ik vind het mooi dat ze haar roeping heeft gevonden en nog eens dicht bij huis ook. Duitsland was een stuk verder. Zoals ik op je bovenste blog al schreef: je dochter straalt van geluk. Dat moet jullie als ouders ook gelukkig stemmen. Je hebt een mooie ode geschreven aan je prachtige dochter!

  4. Ik heb veel gehuild.
    Niet van verdriet.
    Veel meer van blijdschap, ontroering en diepe vreugde.

    Ik dank jullie allemaal voor de mooie woorden en het begrip.

Geef een reactie

