Boerin Bertie

Wat het televisieprogramma ‘Boer zoekt vrouw’ zo leuk maakt zijn de meningen achteraf en … vooraf.
Er kijken vele mensen naar, want wij houden allemaal van de liefde en Hulken nog het meest.
Het werd al snel bekend dat er een lesbienne zich had opgegeven, nou en dan ben je ‘IN’ hé tegenwoordig, want als je ‘anders’ bent ??????
Nee, nee, nee, benadrukte Yvon, de deelnemende boeren werden geselecteerd op het aantal brieven die zij ontvingen.
Zodoende durf ik hier te beweren dat Yvon een leugenaar is, of er hebben zich maar 5 boeren ingeschreven voor dit programma.
Ik denk met u allen te samen vermoedelijk, dat het programma op zich geen ene klote voorstelt, want ik vind rolschaatsen niet aantrekkelijk, beestjes voeren of midgetgolven ook niet en al helemaal niet zo’n kookprogramma, waarmee je tegenwoordig wordt doodgegooid bij gebrek aan beter.
Het speed daten, waarin een enkeling tot iets van woorden kwam en de rest zat te uhhúen en te lachen, bleek ook niet je dat.
Dat oude baasje, wat ondertiteld moet worden, brengt nog iets van jus in het programma.
Het mannetje gaat een heel klein beetje richting Hulk.
Ook hunk boer Tom doet dapper mee, alleen met de geruchten dan hé, want verder is het ook een dooie.
De geruchten gaan dat de meisjes die vroeger voor Elvis Presley of andere idolen waren, nu in Nieuwe Niedorp staan te krijsen voor zijn boerderij, zodat (laffe) Tom is ondergedoken.
Kijk, dat benne (is Noord-Hollands) goede geruchten.
Maar goed, BB, onze zeer zwijgzame boerin Bertie, die als mediatrekker aan het programma is toegevoegd, valt totaal door de mand.
Hoe Yvon ook haar uiterste best doet om bij haar nog een woordje te ontfutselen, helaas, het is onbegonnen werk.
Zodus, beste programmamakers, wat gaan jullie met BB gigantisch de mist in!
Ik zou dus géén Hulk zijn, mocht ik hier niet de oplossing voor weten om de boel bij haar los te trekken.
Ik heb Yvon gebeld, gefaxt, gemaild en ge-apt, want ja ik ga ook met mijn tijd mee hé, en haar een voorstel gedaan.
Laat mij samen met boer Bertie met de hand en op de knietjes een bunder piepers rooien en alles komt goed.
Denk zelfs dat zij daarna hetero wordt.

12 thoughts on “Boerin Bertie

  1. Ik kan er niets zinnigs over zeggen , gewoon omdat ik het programma nog nooit gezien heb, ik heb helemáál niets met ( zogenaamde) real live programma’s .Gewoon omdat ik me goed realiseer dat het áltijd geregisseerd is en niks niet real live. .

  2. Ik sluit me bij Rietepietz aan. Ik heb het ook nooit gezien. Ik kijk nauwelijks TV en al helemaal niet naar dit soort programma’s. Dus als jij er een stuk over schrijft denk ik hooguit: is het nuttig aan zo’n programma zoveel Hulkentalent te besteden?
    Maar ach…. alle begrip en respect voor de wel-kijkers. Hopelijk krijgen alle boeren, boerinnen van welke geaardheid ook, een fijne partner dankzij Yvonne Jaspers en de omroep die dit alles uitzendt.
    Zo, nu is mijn zieltje wel schoongewassen.

  3. Nou, ik ben groot fan hoor, ik vind het zo leuk. En Bertie vind ik ook leuk. Spontaan, lieve lach, mooi huis. Het maakt haar juist leuk dat ze een beetje verlegen is. Tom is gelukkig ook niet zo’n arrogant braniemannetje. Misschien had het tien jaar geleden nog wat uitgemaakt voor de kijkcijfers, maar nu is het toch heel gewoon? Ik denk dat de kracht van het programma juist zit in de vele ongemakkelijke stiltes, de tijd, die gewoon weer even langzaam gaat op tv. En binnenkijken natuurlijk. In het huis, en in de ziel.

    Ach, ieder zijn ding toch?

  4. Boer Bertie is wel een beetje een dooie ja, haha! De drie vrouwen die zijn overgebleven moeten wel erg hun best doen om haar uit de diepvries te krijgen 🙂
    Misschien als ze er een beetje glühwein in gooien? 😉

  5. Verstand op nul en lekker onnozel kijken….
    Ik begin wel steeds meer mijn twijfels te krijgen over de naam van het programma.
    Er schijnen nu na tien jaar boeren aan de man brengen, niet meer zoveel losopende exemplaren rond te lopen, dus de naam kan wel eens veranderen in vrouw zoekt boer(in).

  6. Ja ik beken, ik ben ook een fan haha. Gewoon tussen alle actualiteiten van Isis en alle ellende mag een beetje liefde toch ook wel op televisie. Geloof zeker dat het heus wel een beetje geregeld is dan nu een keer een lesbienne na een homoboer. Maar goed bij welke programma’s gebeurt dat niet. Er zijn volgens mij best een hoop mensen gelukkig er door geworden gezien het aantal boerzoekvrouwbaby’s die inmiddels geboren zijn.

  7. Ik heb het 2 seizoenen gezien en dacht het nu ook wel weer leuk te gaan vinden, maar… ik ben het zondag gewoon vergeten, rara hoe is dat mogelijk. Dus… nu ben ik achter en ik heb geen zin om het terug te gaan kijken…

  8. Ik kijk de Duirse versie Bauer sucht Frau, geweldig en ja geregiseerd zeker maar okè ,ik kijk soms liever dat dan de ellende wat ons ook niet voorbij gaat in de Wereld. Dan is zo’n onbenullig programma wel welkom met een knipiog 😉

  9. Dat oude baasje wat (niet) ondertiteld moet worden hoop ik nooit in mijn leven tegen te komen, bleh, ik vind het een raar vies oud mannetje, voor de rest vind ik het zo af en toe wel leuk.

Geef een reactie

