Hulkenhoop

“Hoop is er nog hoop”, zong Koos Alberts ooit.
Nu, sinds enkele dagen heb ik last van Hulkenhoop.
Denk nu niet de verkeerde kant op, die van po-eppen of zo? (modern woord, want we appen wat af tegenwoordig)
Nee, dit gevalletje is al maanden bezig.
Ik lig overhoop met een gemeente waarin ik mijn achterwiel van mijn racefiets stuk reed, tegen een rand van een brug aan.
wpid-20140911_101559.jpgwpid-20140911_094752.jpg
Het hoogteverschil lijkt niet groot maar is rond de 4 cm dus kijkt u maar even naar de rand van uw aanrechtblad?
Als je daar met een tot 8 bar opgepompte band tegenaan knalt, kan er schade ontstaan.
Ik kreeg terplekke een lekke band en merkte daardoor toen ook meteen de scheur in de velg op.
Normaal gesproken is een velg van een wiel niet zo duur maar deze, met reparatiekosten kwam op zo’n 790 euro.
Toen had ik besloten om een nieuw wiel te kopen voor 600 euro en de rekening naar de desbetreffende gemeente te sturen, wegens gevaarlijk en ontoelaatbaar fietspadwegdek.
Deze wilde echter niet betalen en reageerde enkel door de brugopgangen te repareren, dus bekenden eigenlijk meteen daarmee hun schuld.
Maar ze lieten mij in de kou staan met een zooi drogredenen die geen kant of wal raakten.
En nu heb ik een ombudsman van onze krant aangeschreven, die mij met dit probleem gaat helpen.
Hij schreef mij dat er in eerdere processen een hoogteverschil van 3 cm al erg moeilijk was om hun gelijk te behalen.
Zodoende heb ik Hulkenhoop.
Wordt vervolgt.

12 thoughts on “Hulkenhoop

  1. Doorgaan Hulk. We zijn een rechtsstaat. Het kost je weliswaar een vermogen dat recht binnen te halen maar ga door… Rijd ze in de wielen, leg ze aan de ketting, bind ze allemaal de bel om, jaag ze goed op stang, steek spaken in hun wielen, neem ze het stuur uit handen en ga vooral stevig zitten zagen aan hun zadel.
    Ik duim voor je.

    • Gloeiende, gloeiende, Plato!
      Ik heb het te druk maar doe mijn best.
      Het gaat ook zo tegen je rechtvaardigheidsgevoel in.
      En dat kluitje in het riet
      Dat neem ik niet 😉

  2. Noet normaal meerzoveel geld voor een wiel, daar had ik wel graag een completen fiets voor, en dan nog een héél mooie… waar ik bij voorkeur óók nog rustig een hoogteverschil van 4 cm. mee kan overbruggen!

Geef een reactie

