Thunder Burts

De kinderserie, de Thunder birds, die jaren geleden op de televisie te zien was, ging over reddingsoperaties met zeer geavanceerde raketten en speciale vliegmachines.
Destijds lagen wij als jachthonden voor de tv, zo leuk vonden wij die serie.
De naam Thunder birds schoot de laatste dagen steeds door mijn hoofd in een iets andere vorm.
In de periode dat ik griep had, die telkens repeterend terugkwam, had ik op internet gezocht naar supersnelle mountainbike banden.
Tussen de namen Nobby Nic, Fast Freddy e.d. vond ik een soort met de naam Thunder Burt.
“Nou, als die niet snel zijn”, dacht ik?
Besteld in Duitsland, waar ze ongeveer de helft minder kosten dan hier in Nederland.
Uiteindelijk kon ik ze vanmorgen even flink uittesten en ze gingen echt loeisnel.
“Thunder Burts are go”, roep ik nu steeds.
En als ik in ons mooie duingebied een heuvel op speer, knijp ik plots vlug in de remmen, stop met ‘gillende’ Thunder Burts, voor een paar bijzonder mooie foto’s.

image

image

image

15 thoughts on “Thunder Burts

  1. Wat een leuke combi tussen herinnering en je huidige actie.
    Ken jij nog dat heel oude kinderprogramma: drie veren waterval. Een poppenserie over indiaantjes, ik dacht voor de kleintjes.
    Mocht je nu ooit nieuwe velgen nodig hebben, kies dan voorrr….. Drie Veren Velg.

Geef een reactie

