Zegeningen

Ik hoor tegenwoordig iedereen roepen, “tel je zegeningen Hulk!”
En als voorzetje zegt men dan, “je hebt 7 prachtige en liefdevolle kinderen”
Natuurlijk, beaam ik dat onmiddellijk.
En dat de douchekop en de thermostaatkraan nu in de juiste stand blijven staan, bejubel ik dagelijks zeker zo’n 10 minuten toe.
“En je kunt nu helemaal zelf bepalen wat je eet?”, hoor ik hen zeggen.
“Klopt, dit is mijn ontbijt”.

image

“Je kan nu gaan en staan waar je wilt”.
“Zeker, dat kan ik”.
“Maar liever ……….”
“Zeur niet man, velen zouden stiekem gelukkig zijn met de privileges die jij nu hebt”.
“Ja maar ……..”
“Nee jongen, pak je aan, zoek de weg die je nu moet gaan?”
“Houd nu gloeiende, gloeiende je kop eens dicht?”
“Jij voelt de pijn van het afscheid niet, waarbij je hart verscheurd wordt van verdriet”.
“Dat je niet meer kunt eten vanwege het ‘zware steen’ gevoel in je buik”.
“Dat je jezelf ’s nachts wakker maakt door het uitschreeuwen van haar naam”.
“Dat je oerlelijke kamerplanten niet weggooit, omdat zij ze altijd zo liefdevol verzorgden”.
“Nee, zij was mijn zegening!”
“Vanaf het eerste moment dat ik haar zag en tot het moment dat zij zonder gedag te zeggen de deur uitging, waarna ik uren daarna het waanbeeld van haar kreeg, dat zij voor mij lag, met een in elkaar geslagen hoofd en een doorgesneden keel”.
“Daarna heb ik goed gehandeld in een halve psychotische toestand, want dit mocht mijn allerliefste vrouw nooit, nooit, nooit overkomen”.
“Ik had het huis hermetisch afgesloten, gordijnen dicht en een briefje aan de deur, waarop stond”.
ALS JE WEG WILT? GA.
ALS JE WIL TERUG KOMEN?  KOM.
Bericht aub door brievenbus.
“Daarna een app gestuurd naar de kinderen met de mededeling dat zij voor hun moeder moesten zorgen, omdat ik aan de pillen ging”.
“Daarna zijn alle hulpdiensten uitgerukt nog voor ik van verdriet iets kon innemen met alle gevolgen van dien”.

image

image

Tel je zegeningen!
Er is maar een zegening die telt voor mij ……….
En die is voorgoed verdwenen!

25 thoughts on “Zegeningen

  1. Hulk blijf schrijven laat je emoties eruit.
    Niemand kan in de toekomst kijken ,begin eens haar plantjes te voedde met net zo’n liefde als zei deed. En met dezelfde liefde die ze voor jouw heeft .

    Ik voel met jullie alle Al’s mee xxx

  2. Ga er maar vanuit dat iedereen het aan de ene kant heel goed met je voorheeft maar aan de andere kant machteloos staat omdat niemand de juiste woorden weet te vinden waar jij iets mee kunt.

    Er komt heus weer licht op jouw nu nog duister pad… hoe en wanneer weet niemand van ons… maar hopelijk troost het jou een beetje te weten dat jij niet alleen op dat moment hoeft staan te wachten, wij staan allemaal om je heen!

    En je wéét dondersgoed dat je niet alléén staat, er is één iemand die jou net zo hard terug zal trekken als dat jij je van Hem wilt verwijderen.

    • Vanmorgen in een respectabel gesprek met haar nadat ze hier wat spullen kwam ophalen, werd ik weer op een nieuwe MEGA KLAP getrakteerd.
      Zit super stuk en neem zodadelijk mijn zwaarste rustighoud pil in.

  3. Lieve Hulk en alle All’s. Ik kan weinig doen om de pijn te verzachten. Alleen zeggen dat ook ik alleen verder ben gegaan en een klein beetje kan voelen wat je doormaakt. Ik ga een kaarsje voor je branden. Probeer goed voor jezelf te zorgen…

  4. Zegeningen tellen is veel makkelijker als het goed met de mens, ik zal zo’n advies nooit geven aan iemand waar het niét goed mee gaat. Misschien is dát zelfs wel enige zinnige dat ik voor je kan doen
    Je zit nu op de bodem van de put en moet zélf beslissen hoe je verder wilt , en ook óf je verder wilt.
    Welke beslissing je ook neemt gá ervoor!

  5. Ja zo’n advies heb je gewoon niets aan dat snap ik ook wel. Het is gewoon een moeilijke tijd en met ups en downs zal je je daar doorheen moeten slaan. Het is niet anders. Ik snap ook de andere kant niet dat je daar iets mee opschiet. Maar soms is gewoon het emmertje vol en kan de ander ook niet meer, Maar pijn doet het aan beide kanten.

  6. Een meelevende knuffel . dank dat je ons binnen laat kijken bij je en weet dat je begrepen wordt . Sommige wegen moet je alleen gaan.. maar er staan altijd mensen aan de zijlijn die je aan moedigen of er gewoon voor je zijn. Ook al is er maar 1 Hulkinnetje.

      • Kunnen wij iets voor meer voor je betekenen dan alleen maar hier jou te lezen en te reageren ? Dan zeggen hoor Hulk. Ik vind dit een ramp zo… voel me machteloos terwijl ik zo graag wil helpen ?

      • Helaas!
        Er zullen verhelderende gesprekken moeten volgen als de heftige emoties wat zijn geluwd.

  7. Wat ga je door een heftige periode heen Hulk. Ik heb net even bijgelezen en dat zijn geen leuke berichten. Alles in je schreeuwt om Hulkinnetje en tegelijktijd snap je heel goed dat door je bipolaire stoornis moeilijk samen te leven is.
    Kan je dan ook alleen maar heen veel kracht toevensen. Houd moed en vertrouwen!

    • Zij heeft maar een doel.
      Scheiden!
      Op zulke momenten voel je hoe enorm veel je nog om haar geeft.
      Ik heb haar het huis uitgezet.
      Ze verkeerde in levensgevaar bij mij.
      Nu zitten wij in de onzekere situatie waarin de emoties een grote rol spelen.
      We laten dat eerst wat bekoelen.
      Toch gebeuren er steeds incidenten waarbij je kunt begrijpen dat het einde verhaal is.
      Van haar kant is dat het geval.
      Ik zie alleen maar doemscenaro’s.
      Zij is mij vele stappen vooruit in dit proces.
      Ik kan accepteren hoewel dat moeilijk is, dat we uit elkaar gaan.
      Maar scheiden NOOIT.

Geef een reactie

