Dropjes

Vroeger had je dropjes
Nu ook!
Maar die dropjes waren speciaal.
Ik begreep ze nooit zo goed in mijn jeugd.
Vond het eigenlijk stomme dropjes.
Er stond op de ene ‘Jantje lacht’ en op de andere ‘Jantje huilt’.
Nu begrijp ik ze beter.
Stond net bij een visboer in het dorp te verkondigen, dat ik voor de laatste keer van mijn leven een makreel bij een Volendammer visboer had gekocht.
Ik had er om een goede vette vis gevraagd en dat ik ze met graat en al verslind, dat doen Hulken namelijk altijd.
Ik proefde echter niet eens de graten, zo gortdroog was het kreng.
Enfin, iedereen schoot in de lach van mijn verhaal en toen ik meteen daarop mijn fiets pakte,  begon ik toch te huilen, te huilen.
Ik kon niet meer stoppen, tot huis aan toe.
Snap die dropjes nu veel beter.

15 thoughts on “Dropjes

  1. En dat ventje op dat dropje heet ook nog eens Jan. . Vroeger legde ik een dropje op de knie als kinders gevallen waren. Dat hielp. Of een kusje. Lachen komt echt wel weer. “Voor alles is een tijd “

  2. dropjes… ieks….. maar het achterliggende verhaal snap ik natuurlijk wel, dat is onze generatie…

    en huilen? dat mag, sterker nog, dat moet, zo af en toe !

    { { { knuffel } } }

  3. Mensen hebben om je verhaal gelachen… dat is mooi!
    En dat jij moest huilen is goed Hulk! Gooi het er maar uit..
    Ik huil ook nog bijna elke dag, bij muziek, bij gedachten, in mijn dromen soms, als ik blij ben zelfs.. Ik snap mezelf soms ook niet 😦

  4. Ik proef in al je stukken verdriet en eenzaamheid. Ja het is gewoon niet makkelijk allemaal om hierin weer een nieuwe weg te vinden. Heel veel sterkte er mee en een flinke huilbui kan dan soms echt geen kwaad hoor….

  5. ‘Het komt zoals het komt’ zei mijn vader altijd. Hij had gelijk denk ik. Niet bij nadenken verder. Ondanks al je verdriet en pijn hoop ik dat je een beetje fijne paasdagen zult hebben. X

  6. Drop lust ik in alle soorten en maten.
    Ik heb een zilveren armband van mijn moeder en daar hangt zo’n Jantje lacht-Jantje huilt bedel aan. Ik heb er nooit iets aan gevonden.
    Neem het maar zoals het komt, lieve Hulk. Geef je over aan je verdriet en sluit de dag af met een lach…Je bent een kanjer!
    Liefs Kakel xxx

Geef een reactie

