Nieuw licht

Na 5 weken verschijnt er een nieuw licht voor de Hulk.
Gisteren een laatste gesprek gehad met Hulkinnetje, waarbij ik op een verzoening hoopte, nu de soep niet zo erg heet meer was.
Maar zoals ik al had verwacht, hield zij voet bij stuk.
Gloeiende, gloeiende, over en uit!

Ik ben vandaag met verhuizen begonnen omdat de woonsituaties van haar en mijn jongste dochter onhoudbaar bleken te gaan worden, heb ik mij supersnel opgegeven voor het tv programma ‘ik vertrek’.
De toekomst zal leren of ik in dit geval de juiste stap ga doen.

Tussentijds verscheen er een bericht via de mail van mijn oudste dochter die in het klooster zit, met de mededeling dat ik daar terecht kon in een zorghotel en vrijwilligerswerk kan verrichten. 
Dit terwijl ik net iets voor mijzelf had geregeld hier in de buurt.
Ook kon ik, zolang het zorghotel nog niet klaar was, een onderkomen krijgen in het gastenverblijf.

Gloeiende, gloeiende, de Hulk moest nadenken en dat gaat het beste op de racefiets.
Mijn rit ging via Langevelderslag tegen een keiharde wind in en ………..de weg liep langs het klooster.
Daar voelde ik dat ik ‘gestuurd’ werd.
En denk erom bipolairen kunnen voelen als de besten, vooral als ze nog Hulk zijn ook.

Toen ik 14 jaar oud was wilde ik priester worden.
Ik vroeg toen om een roeping.
Wel die kreeg ik prompt in de vorm van Hulkinnetje, dus…………nu zijn we 45 jaar verder, Hulkinnetje vertrekt en de Hulk word geen priester meer maar komt in een klooster waar hij zijn leven aan God kan wijden.
Want ik heb intussen geleerd, door een erg harde les, dat Hij de Enige is waar een mens ECHT op kan vertrouwen.

Ik hoor u nu allemaal verontwaardigd roepen, “en wij dan Hulk, die jou onvoorwaardelijk steunen in je moeilijke tijd?”
“Klopt, jullie zijn de ledematen van Christus, Zijn Zoon”.
Hij die enkel het goede doet.
Enkel ons kan leiden in het goede.
En Die zegt, “wie in Mij geloofd, heeft eeuwig leven”.

En Hij stuurt nu de Hulk, die Hem in grote wanhoop en in diep verdriet Hem had gevraagd, mij te leiden ………….
het klooster in.
Vraagt en ge zult verkrijgen!
Klopt en er wordt opengedaan!
Hij die oren heeft, luistert naar Mijn stem!
En ik heb Hem gehoord.
En ik geef gehoor aan Zijn stem.

20 thoughts on “Nieuw licht

  1. Lieve Hulk…Dat was het eerste waar ik aandacht toen je berichtjes voorbij kwamen. Mijn gedachten gingen naar het Klooster van je dochter en dat het je wellicht rust kon brengen.

    Ik wens je dat van harte rust in alles en vrede.

    Wil je een extra gebed doen ? Ik kan en wil er openlijk niet over uitwijden maar alle gebeden zijn welkom !

    • Weet dat ondanks mijn ‘buitenkant’ jullie allemaal in mijn innerlijke gebeden aanwezig zijn.
      Want dan……….dan heb ik Lief!

    • Helemaal waar, Mirjam.
      Het klooster STRAALT van Liefde
      En waar vind je tegenwoordig nog zulke verzorgingshuizen, waar elke minuut moet worden gedeclareerd?
      En wat God betreft.
      Je kent het verhaal van de 2 voetsporen in het zand?

  2. Ik droomde eens en zie
    ik liep aan ’t strand bij lage tij.
    Ik was daar niet alleen,
    want ook de Heer liep aan mijn zij.

    We liepen samen het leven door,
    en lieten in het zand,
    een spoor van stappen; twee aan twee,
    de Heer liep aan mijn hand.

    Ik stopte en keek achter mij,
    en zag mijn levensloop,
    in tijden van geluk en vreugde,
    van diepe smart en hoop.

    Maar als ik het spoor goed bekeek,
    zag ik langs heel de baan,
    daar waar het juist het moeilijkst was,
    maar één paar stappen staan.

    Ik zei toen “Heer waarom dan toch?
    Juist toen ik U nodig had,
    juist toen ik zelf geen uitkomst zag,
    op het zwaarste deel van mijn pad…”

    De Heer keek toen vol liefde mij aan,
    en antwoordde op mijn vragen;
    “Mijn lieve kind, toen het moeilijk was,
    toen heb ik jou gedragen…”

  3. Wat een mooi en open logbericht lieverd. En wat fijn ook dat je Zijn weg ziet! En al zijn er meer waarop je onvoorwaardelijk kunt vertrouwen… Hij staat bovenaan, en daar hoort Hij ook.

    Dikke {{{ knuffel }}} -x-

  4. Hetzelfde heb ik gedacht (zoals Laura). En ik hoopte dat het je goed zou doen even van al teveel prikkels verlost te zijn en de rust te vinden die je nodig hebt. Ga op die fiets je hart maar achterna, dan! Als je ons maar niet vergeet hè!
    Dikke knuf!

    • Maar dat wordt als alles verloopt zoals het gaat, volgend jaar.
      Kan ik alvast een tijdje wennen.
      Waar ik nu ben voelt het heel goed.

  5. Deze oplossing is waarschijnlijk het beste dat je sinds lange tijd is overkomen. Ik wens je alle goeds toe. Dat je de rust zult vinden waar je naar snakt.

  6. Als er ergens een deur dicht gaat gaat er een raam open. Wat een prachtaanbod om naar het klooster te kunnen. Ik moest direct denken aan het gedicht over de voetstappen in het zand. Hoe zwaar het ook is God laat je niet in de steek. Mijn moeder zegt altijd: kracht naar kruis. En ik zeg altijd: Je weet pas hoe sterk je bent als sterk zijn je enige kans is.

Geef een reactie

