Nee

Veel gebeurd de laatste dagen.
Eerste gesprek gehad met kloosteroverste en mijzelf mondeling in laten schrijven aldaar.
Het wachten is daar op de verbouwing van het zorghotel.
Mocht de (woning)nood aan de man komen, kan ik daar voorlopig ook terecht in het gastenverblijf.
Daar krijg ik een kamer 5×5 met balkon 7×9 (echt waar) en aparte gedeelde douche/bad gelegenheid.

Gisteren een gesprek gehad met een zogeheten mediator, die ik meteen alligator noemde, toen ik haar prijs vernam, wat betreft de scheiding. 
Heleboel vragen moeten beantwoorden waar ik geen zin in had omdat ik nu met enorm veel dingen geconfronteerd word, die ik vanuit mijn standpunt bekeken, helemaal niet wil.

Op de lange terugweg was het doodstil in de auto, totdat ik haar iets vroeg waar ik maar een heel kort antwoord op kreeg en wat mij een pijnscheut in mijn Hulkenhart bezorgde.
“Geef je nog om mij?”
“Nee”

17 thoughts on “Nee

  1. Wauw… Dat is wel even slikken! Maar mooi dat ze eerlijk is, dat is het beste in deze situatie.
    Je schiet niks op met valse hoop krijgen.
    Ik hoop zo voor je dat je straks in dat klooster mag gaan wonen.. al is het dan tijdelijk, met uitzicht op nog een beter plekkie daar! Denk veel aan je! Houd je taai Hulkie!
    Veel liefs en een dikke knuffel, Trees

  2. Vreselijk hard om dat zo te moeten aanhoren, maar je weet wel waar je aan toe bent. Ik vind dat ze het wel iets netter had mogen inkleden, maar wie ben ik?
    Lieve Sir Hulk, wát je ook beslist: als je er 100% achterstaat, is het goed.
    Houd moed, vriend ❤

  3. Ik denk dat ze zo ” hard” is toch vooral geen valse hoop te laten bestaan bij je. Je zou je aan iédere zachte stembuiging vastklampen, ze kent je uiteindelijk héél goed, en dat zou niet goed voor je zijn. Je kent het wel, die zachte heelmeesters en die stinkende wonden.

  4. Zo dan, heftig. Ik denk dat ze zo duidelijk ( lees hard ) om jou geen valse hoop te geven. Want als zezou zeggen: ja dat wel maar….. Dan slaat jouw hulkenhartje misschien toch weer een slagje harder voor haar.
    Het Kloosterleven komt als geroepen voor je. Je roeping vroeger gemist maar je hebt er een mooi leven met en lieve vrouw en 4 kinderen voor mogen ontvangen. Nu wordt je alsnog geroepen om de heer te mogen dienen. Hoe verdrietig de aanleiding ook is, Hij laat je nooit in de steek! Al is het soms heel donker om je heen vertrouw op Hem en houdt moed!

  5. Ik geloof haar niet helemaal. Als je zo’n stap neemt moet je alle zeilen bijzetten om het ook waar te maken. Want het is me even een stap. Ze moet zich vermoedelijk forceren om zich van je los te maken. Want half uit elkaar gaan, dat kan niet. Dus wordt het nee. Geloof me, ik weet hoe hard en eenzaam het klinkt. Misschien kun je het opbrengen om tegen haar te zeggen: maar ik wel van jou.
    Sterkte Hulk. Ik weet hoe het voelt en ik gun het je niet. Maar het is niet anders.
    Gelukkig ben je sterk en heb je troost.

    • Het leuke van de zaak is nu dat ik alles mag regelen
      Advocaat
      Huis verkopen
      Zelfs de wasmachine mag ik nog komen repareren nu ik niet meer thuis woon
      Denk zomaar dat ik iets verkeerd doe?

      • Lieve Hulk,
        Kan me voorstellen dat Hulkinnetje een breekpunt heeft bereikt, iets wat je in 1 van je blogs beschreef ” haar energie is op”.

        Ook zij zal in een dal zitten waar ze uit moet zien te komen
        Iedereen heeft op Hulkinnetje geleund ,als moeder , vrouw en haar cliënten.

        Jullie beide zijn nu zoekende ,zoekende in “hoe nu verder” ?

        Ze geeft het hef uit handen om jouw dingen te laten regelen omdat ze wellicht de fut er niet voor heeft.

        Beide doen jullie niks verkeerd, aan Emoties is niks verkeerds zolang het in goede banen wordt geleidt en vanuit een goed hart.

        Zoals jij haar altijd beschrijft en zoals ik je inschat hebben jullie beide een goed HulkenHart en haar helpen en dat ze je vraagt om de wasmachine te repareren , zegt opzich dat zij jou hulp accepteerd en nodig heeft .

        Zie het als een rouwproces na zoveel jaren xxx

Geef een reactie

