Het nadert

Langzaam begint mijn toekomst vorm te krijgen.
Straks na de scheiding, die naar ik begrepen heb, over een week of 6 zal plaatsvinden, begint mijn nieuwe toekomst.
Als gevoel en verstand op een lijn zitten, dan pas kun je een goede beslissing nemen.
Het gevoel over mijn toekomstige woonplaats Vogelenzang was meteen goed.
En langzamerhand vind ik dit verstandelijk ook de beste oplossing.
Het idee om uit je eigen leefomgeving weg te gaan, stuitte mij tegen de borst.
Echter, nu weet ik dat het mogelijk goed bij mijn nieuwe leven past.

Wat een afscheid, denk ik weleens.
En alles veroorzaakt door mijn ziekte.
Werk
Collega’s
1/3 van salaris
Sociaal leven
De hobby die mij structuur gaf
Mijn Lieve vrouw
Mijn huis
De wielerploeg
Enz. enz.

Er zullen gerust weer andere dingen voor in de plaats komen.
Voorlopig weet ik niet welke. 😆
Want niemand kent zijn toekomst! Toch?

20 thoughts on “Het nadert

  1. Niemand… Richt je oog naar boven, .. en denk weer aan die voetstappen in het zand. Lieve Hulk, we gaan in gedachten met je mee.. je staat nooit alleen. Onthouden hoor. Wat een ziekte al niet kan doen.. ik lees je steeds met ontsteltenis., Heb er geen woorden voor, enkel maar tranen

  2. Niemand weet wat hem/haar te wachten staat. Jij staat niet afwachtend langs de zijlijn, maar probeert je eigen toekomst een invulling te geven. En dat is heel knap gezien alle omstandigheden.
    Liefs en een knuffel
    Kakel

  3. Lieve Hulk ergens is het goed dat we niet alles weten.

    Mag ik zo vrij zijn om ook wat positieve punten aan te halen in en aan jouw :
    Je veerkracht /kracht
    Je 7 kinderen
    Je klein-kinderen
    Jouw Boek
    Je Eeuwige liefde voor je gezin

    En ik weet zeker dat mensen die jou langer kennen het lijstje nog kunnen aanvullen.

    Het is een rouwproces en diepe buiging dat jij niet blijft stil zitten en de dingen regelt hoe moeilijk ook.

    Dikke knufff xxx

  4. 1 iemand kent jouw toekomst en bij Hem is het in de beste handen. Dat is het enige waarop je echt kunt en mag (moet) vertrouwen Hij zegt…. wie tot mij komt en in mij is zal eeuwig leven.
    x

  5. Ja als je opeens alleen komt te staan dan moet je weer zelf van alles doen en dat is soms echt niet makkelijk. Nou hoefde ik nog niet te verhuizen. Maar makkelijk is het niet hoor. Hoop dat het je lukt je draai weer te vinden.

  6. Niemand weet hoe de toekomst gaat worden.
    Ziek worden kan een flinke bom gooien onder alles van het heden.
    Maar met hoop op de toekomst en een flinke dosis goed gezindten om je heen, mag je verder bouwen op alles wat zich nieuw of anders aanbiedt.
    Ik wens je alle goeds HHH…!!

  7. Als er een deur dicht gaat gaat er ergens anders een raam weer open. Zo is het ook bij jou. En wat de toekomst ook brengen zal: Hij is bij je en wijst je de weg.
    Ik weet nog dat ik tegen een, inmiddels overleden vriend zei toen we het over de toekomst hadden. Hij had een hersentumor en wist dat hijn kinderen niet op zou zien groeien: ik wert ook niet hoe het loopt. Ik kan morgen wel een ongeluk krijgen. Dat risico loop ik ook nog steeds zei hij toen met een glimlach. En idd hij lag later in de ziekenauto en die kreeg een ongeluk.

  8. Je hebt je gevoel prachtig verwoord.. Nee niemand kan in de toekomst kijken, gelukkig niet.
    Maar jouw hele leven is veranderd, ik weet hoe het voelt. Alleen is het bij mij goed uitgepakt en jij had het heel graag anders gewild. Maar wat je zelf al zegt, er komen vast weer nieuwe dingen en zeker ook mensen voor in de plaats! Houd moed lieve HULK en kijk vooruit! Dikke knuf, Trees

  9. Inderdaad héél onbevredigend dat iets waar je niet zelf voor gekozen hebt je leven zo drastisch in een puinhoop veranderd. je bent natuurlijk niet de enige die dat overkomt maar het blijft een feit dat slecht te verteren is.
    Toch weet ik zéker dat je de draad weer oppakt en er het best mogelijke van van gaat maken en ik wens je daarbij wijsheid en sterkte!

  10. Wie weet wat er allemaal voor in de plaats komt, lieve Hulk… En vergeet niet wat je allemaal hebt gehad. Het kan voorbij zijn, maar het was toch van jou. Iets in de trant van “it’s better to have loved and lost, than not to have loved at all”.
    Liefs!

  11. Niemand kent zijn toekomst. Hoeft ook niet. Dan zou je niet meer spontaan leven. Jij hebt troost aan het geloof, veel anderen ook, zo te lezen. Zij weten dingen zeker die ik niet zeker weet. Ik geloof dat je met name bij jezelf in goede handen bent, zeker als je het goede nastreeft. En dat doe je. Het komt wel goed met je Hulk.

  12. Sterkte Hulk. Ik begrijp je verdriet. Maar ooit was ik degene die met bezwaard gemoed zei: met jouw ziekte valt geen huis te houden. Dus ik begrijp je Hulkin erg goed.

    • Tjonge Broeder
      Long time no see
      Ook ik heb diep respect voor haar dat zij 15 jaar kon leven met een ‘verwarde man’.
      Maar nu zij deze stap zet, maakt zij voor vele gezinsleden heel veel stuk.
      Ik hou nl nog ontzettend veel van haar en omdat ik supergevoelig ben, wil ik haar na de scheiding NOOIT meer zien.
      Ga ook in een andere omgeving wonen om haar niet meer tegen te komen.
      Ga geen verjaardagen of andere festiviteiten meer bezoeken.
      Dat is echt niet haatdragend bedoeld ten opzichte van haar maar voor mij word het een kwestie van uit het oog uit het hart.
      Anders blijf ik door mijn ziekte erin hangen en krijg niet de kans op een nieuw leven.

Geef een reactie

