Triggers

 

Triggers is het Engelse woord voor prikkels.

Ik ga hier kort uitleggen, wat ik in mijn boek uitgebreider zal beschrijven.

Voor een bipolair iemand, wier zintuigen zo scherp zijn, dat men 10 tot 20 keer zo sterk voelt, ruikt, ziet of hoort, wordt het leven daarmee zo ingewikkeld, dat men deze triggers het liefst mijd.

Een trigger kun je het beste vergelijken door bijvoorbeeld, als een normaal mens wordt bedreigd door iemand met een mes.

De angst slaat je om het hart, je wilt vluchten of zoekt panisch naar een oplossing.

 

Voor mijzelf geldt, dat ik één trigger aankan d.m.v. gebruik te maken van de mij aangeleerde cognitieve therapie.

Hier in Vogelenzang, waar het in eerste instantie zo rustig bleek te zijn, vliegen de triggers mij bij wijze van spreken om de oren.

Ik zal ze niet benoemen, anderen leidden namelijk hun eigen leven maar ik weet nu al dat ze blijvend zullen zijn.

Het zit hem in mij!

En ik sla op de vlucht.

Eerst in de pillen en daarna naar Heemskerk.

15 thoughts on “Triggers

  1. ik zie ‘triggers’ gelukkig niet meer als een last maar eerder als een zegen… dat maakt dat ik er makkelijker mee om kan gaan. En ja vluchtgedrag / mijden dat doe ik ook, maar ik voel me er niet meer schuldig over. Ik volg mijn ♥ en doe / laat wat voor mij goed voelt.

    En jij doet dat ook, ben trots op je ! -x-

    • Zit nu ondergedoken
      Heerlijk spannend
      Daar zat ik ook al enige tijd en die plek was triggerloos
      Ben er nu terug
      Voelt goed

    • Ik zit nu op een onderduikadres waar een ‘kostelijk vrouwtje’ mij heerlijk in de watten legt.
      En wacht op een huurwoning.

  2. Teiggers hebben we allemaal en getriggerd worden we ook allemaal. Maar er is wel een verschil hoe het binnenkomt bij ‘normale’ mensen ( sorry voor het woord) en bipolaire mensen. Zeer herkenbaar geschreven want zoals je weet heeft mijn moeder die diagnose. Hoge pieken, diepe dalen…. En met veel medicatie vooral heel vlak…
    Heel veel sterkte, ik stuur je vanaf deze kant van de kust veel positiviteit toe….

Geef een reactie

