Herkenning

Zat zojuist naar het televisieprogramma de reünie te kijken.
Er zat daar in de klas een prachtige mooie jonge vrouw.
Zij had ooit tijdens een Koninginnedag een drugspilletje ingenomen, wat faliekant verkeerd afliep.
Daar kreeg zij een epileptische aanval van met het gevolg afasie.
Ze weet en herkent niets meer!
Daarna volgt een lange weg naar bijna herstel, ze wist het verschil niet meer tussen een stukje vlees en een appel.
Met lezen heeft ze nog steeds moeite en dat belemmerd haar nog steeds haar  lievelings beroep uit te oefenen.
Aan de buitenkant zie je niets aan haar. Zij ziet er geweldig goed uit.
En daar is mijn herkenningsteken.
Dat zeggen ze tegen mij ook altijd.

18 thoughts on “Herkenning

    • Eerste hit van de Bintangs
      Can’t judge the book by looking at the cover (Helletocht toch wel ??? 😆)
      Heb wel ff flink gejankt, kwam hard bij mij binnen.

  1. Oh fijn, je bent er weer!
    De buitenkant is echt maar de buitenkant hè… Niemand ziet wat er van binnen bij mensen speelt en als het jezelf betreft is dat soms behoorlijk frustrerend en soms juist fijn, kun je je lekker even verschuilen. Maar dan nog zal niet iedereen zich kunnen verplaatsen in iemand met een onzichtbare ziekte… onbegrip houd je helaas altijd! XXX

  2. Soms kan iemand stralen door zijn/haar eigen ellende heen. Dergelijke mensen zijn zeldzaam.
    Zelfs een Hulk kent zijn eigen kracht niet!
    lieve groet Kakel

  3. Herkenbaar, bij mij is de schade ook niet zichtbaar. Maar wel duidelijk aanwezig. Nekhernia, chronische whiplash, korte termijngeheugen aangetast, verbrijzelde schouder nav een vervelend auto ongeluk ( wat niet mijn schuld was ) en daar bovenop een ( gelukkig goedaardige ) leverziekte.

  4. Tja, zo’n pilletje. Ik heb het niet gezien maar het lijkt me heel erg.
    ik heb wel vaak een boek aan de kaft beoordeeld. Want als ik weet
    hoe- en waarover een schrijver schrijft hoef ik niet al zijn boeken te
    moeten lezen.
    Maar mensen hebben geen kaft, dus dat valt reuze mee -)

Geef een reactie

