Economie geholpen e.d.

Tijdens een mooie fietstocht met tegenwind naar

image

voor de 18e keer dit jaar, moest ik aldaar een flinke klim overwinnen.
Bovengekomen ging bij mij even het licht uit.

image

Wassenaar bij nacht.

Verder gereden door het prachtige duingebied, besloot ik, om mij niet als wielrenner voor te doen, hoewel ik daar hyper genoeg voor was maar reed verder als wielertourist.
Dat scheelt ongeveer 10 km/uur, echter,  dat bleek even verderop een goede keuze.
In de dalende snelle S-bochten vlak voor Katwijk kreeg ik een lekke voorband en bleef er vanwege mijn mindere snelheid wonderbaarlijk overeind.
Ik ben erop een bankje gaan zitten om na een goede controle van de buitenband, waarin veel kleine scherpe steentjes zaten, een nieuwe binnenband te monteren.
In de tussentijd iets van de Duitse taal geleerd omdat ik een man hoorde zeggen, “koek mahl, der mann hatte ein platte”.
Ik had hier echter heel andere gedachten bij!
Ik had flink werk om de band op spanning te krijgen, omdat mijn pomp stuk ging.
Die moest ik steeds uit elkaar schroeven om een rubber ringetje goed op zijn plek te doen.
Maar na 5 slagen pompte het kreng alweer loos.
Bovendien liep bij elke pompreparatie de band weer leeg.
Bleek de splinternieuwe binnenband ook lek.
Na flink zoeken nog een piepklein steentje in de buitenband gevonden, waarna de 2e nieuwe binnenband erin ging.
Ik kreeg de band niet hard genoeg opgepompt, dus heb ik in Katwijk naar een fietsenmaker gezocht.
Deze pompte de band op………. waarna hij met een knal lek sprong.
Vervolgens een nieuwe buiten en binnenband gemonteerd, een extra binnenreserveband en een nieuwe pomp gekocht.
Buitengekomen een vreugdedansje gemaakt, vanwege het feit dat ik mijn pincode nog wist en de economie flink had gestimuleerd.
Want, wat ik al jaren niet meer gezien had, is nu weer werkelijkheid geworden.

image

Veel schepen op de rede bij Rotterdam.

Ik vervolgde blijgemoed de fietstocht over het prachtige duinpad

image

Totdat ik ergens bij zo’n drukknopverkeerslichtpaaltje (galgjeswoord) aankwam.
Met mijn rechterhand pakte ik het paaltje vast, zodat ik niet uit mijn pedalen hoefde te klikken en wilde met links het knopje indrukken.
Ik zie opeens mijn stuur naar rechts draaien en had een moment later een ongewilde maar wel een wilde vrijpartij met de straattegels aldaar.
Gloeiende, gloeiende!
Nadat ik mijzelf uit de kreukels had gehaald, zag ik dat de fietsketting van de bladen af lag, dus zou ik deze even op een professionele wijze er terug opleggen. Simpel de fiets horizontaal houden en achteruit trappen.
Dat lukte in eerste instantie goed, totdat de de boel vastliep en de Hulkkracht er teveel aan was.
Daardoor brak de ketting en ben ik juichend een paar rondjes om mijn fiets heen gesprongen, al zingende het Hulkenlied, “hotseknots begonia tralalalala”.
Met de kettingpons en een paar reserve schakeltjes de boel gerepareerd, waarna ik fluitend verder fietste wachtend op wat er nog allemaal komen ging.
Wel, er lagen nog vele voetangels en klemmen te wachten.
Vooral het vrouwvolk had een offday en waren al met het weekend bezig, vermoedde ik.
Sloegen plotsklaps met hun auto gewoon rechtsaf zonder mij voorrang te verlenen.
Stapten zomaar de weg op zonder uit te kijken.
En ontpopten zich als fietsende, totaal niet op het verkeer lettende spookrijdsters.
Tel daarbij op, de middelbare schooljeugd, die nu al zijn vergeten hoe zij ooit hun verkeersdiploma haalden en  u begrijpt dan mogelijk misschien, dat zij allen het HULKENGEBRUL hebben aanhoord?

15 thoughts on “Economie geholpen e.d.

  1. Ik heb genoten van je verhaal hoor, maar wat een pech kan een Hulk hebben op één dag, mot nie gekker worden hè. Gelukkig kun je toch als echte wielrenner je eigen fiets repareren, behalve die banden dan. Ik zou het niet kunnen, heb dan ook via mijn fietsverzekering de mogelijkheid om hulp te vragen als ik een lekke band of andere makke krijg 🙂
    Gelukkig ben je weer heel aangekomen en ik hoop op een fijn weekend voor je! X

  2. Een keer ging mijn fiets bij een stoplicht naar links en mijn lijf naar rechts. Daarbij bleven uiteraard mijn fietsschoenen vastgeklikt zitten in de pedalen.
    Een andere keer kreeg ik in Duitsland in een afdaling een klapband. Sindsdien rijd ik met een opvouwbaar buitenbandje rond.
    Zo bont als jij heb ik het nooit gemaakt 🙂
    Ik ben blij dat je weer genoten hebt, want deze dagen geven kleur aan je leven.
    Zonnige groet

  3. Wat een pech op één dag Hulk. De fietsgoden waren een beetje tegen je. En dan toch nog zeggen dat het een mooie dag was. DAN heb je pas karakter.
    Dit had een WE kunnen zijn want je hebt die dag met kracht gehandeld. Maar het kan nog want…. er is een nieuwe WE-300. Speciaal voor jou met het woord: HANDELEN.

    • Wauw Plaat, handelen is me op het lijf geschreven.
      Dus bied ik je hierbij mijn body aan 😆😆😆
      Toevallig ben ik net de onderhandelingen gestart over de aankoop van een huis.
      Best wel spannend maar ook ontspannend vanwege de Heemskerkse kermis die morgen losbarst.
      Het leven bij mij begint weer een beetje op LEVEN te lijken.
      De mooiste zin die ik ooit vernam over handelen was als volgt: handel is leven en laten leven.
      Als je dat kunt, ben je een echte handelaar.

  4. Hulk, weet je wat ook een mooie spreuk is (helemaal zelluf bedacht):

    Bloggen is schrijven en laten schrijven.

    Mooi he? Vandaar die WE-300. Als je nou tijd hebt…. kom dan weer eens op platoonline. Altijd gezellig.

Geef een reactie

